Avatar billede xpylarius Nybegynder
24. februar 2004 - 18:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fremtids-sikring

Hejsa... Jeg spiller masser af spil, især over nettet. Så jeg vil gerne vide:
Hvilket grafikkort skal jeg købe? (Gerne under 1000)
Og hvor længe vil 2,0 Ghz. være nok til de nyeste spil?

På forhånd tak :P
Avatar billede d0wd Nybegynder
24. februar 2004 - 22:11 #1
grafikkort under 1000 og fremtidssikring går vist ikke ret godt i spænd ....slet ikke med alle de nye udgaver der er lige på trapperne ...
Avatar billede xpylarius Nybegynder
24. februar 2004 - 22:49 #2
Hmm, ok. Hvor meget skal jeg regne med at give?
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:50 #3
Det er faktisk et lidt uheldigt tidspunkt du vælger at "fremtidssikre" sig på grafikkort fronten. Både Nvidia og ATI har deres nye generationer af grafikkort (NV40 og R420) på vej. De skulle blive lanceret i løbet af april eller så. Når de kommer på markedet vil prisen på alle andre kort jo naturligt nok tage et dyk. Jeg ville jo derfor umiddelbart råde dig til at vente et par måneder med at købe til de nye kort dukker op. så kan du køber et relativt godt kort til en billig penge. åroblemet er, at de nye kort er ca. 2-3 fange hurtigere end de nuværende hurtigste kort. Desuden introducerer de en ny portsstandard som fjerner AGP. Den hedder PCI Expres og har ikke noget med det gamle PCI porte at gøre.

Du står altså over for to muligheder:

1) Vent et par måneder og udnyt prifaldet. Begrænset fremtidssikring pga. den nye generation kort på vej

2) Bid i det sure æble, pung ud og køb nyt bundkort og rafikkort (ny generation). Vent evt. nogen måneder til prisen er faldet lidt.
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:52 #4
Det er svært at sige hvor længe 2 GHz er nok, det afhænger jo helt af hvilke spil du spiller. Jeg plejer selv at købe en ny computer hvert 4 år. til gengæld plejer jeg at købe nyt grafikkort hvert 2 år. På den måde har jeg i hvert fald selv kunne følge med...