Avatar billede jimmidreng Nybegynder
24. februar 2004 - 15:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IIS 6 vil ikke køre aspx?

Den siger konsekvent The Page Cannot Be Found.
.aspx er ikke at finde i Mime types, men det er .asp heller ikke, og ASP 3 fungerer fint efter at jeg slog Active Server Pages til i Web service extensions. ASP .Net v1.1 er også slået til. Men den finder bare ikke siderne.

Nogen der har ideer?
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
24. februar 2004 - 15:41 #1
Er .net frameworket installeret korrekt på maskinen?
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
24. februar 2004 - 15:43 #2
Alle config tingene ligger der, og ASP .Net v1.1.4322 er synlig under Web Service Extensions, så det vil jeg tro. Stadig den forbandede 404 fejl.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
24. februar 2004 - 15:49 #3
den vil heller ikke installere frameworket version 1.1, da den siger det allerede er installeret, så det er vist i orden.
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
24. februar 2004 - 15:54 #4
faar du en 404 naar du bare tager locahost ?

/ DP
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
24. februar 2004 - 16:00 #5
Jep
http://localhost/webform1.aspx giver samme fejl når den køres fra serveren :-(

Jeg har testet med http://localhost/webform1.htm
som bare er en html side oprettet i visual studio, og den spurter lige igennem.
Det samme gør http://localhost/webform1.asp
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
24. februar 2004 - 16:09 #6
hmmm...
der er ikke andet for end at goere foelgende i naevnte raekkefoelge:

1. Laen dig tilbage..
2. Geninstaller din Windows 2003 Svr. mens du laeser om hvor god den er paa http://www.microsoft.com/windows2003/
3. Geninstaller din MS VS Whidbey Beta
4. proev igen

/ DP
Avatar billede snowball Novice
24. februar 2004 - 16:14 #7
Og ".aspx" er selvfølgelig angivet inde under "Application extensions" for dit web site (web site properties -> fanebladet home directory -> klik på configurations)?
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
24. februar 2004 - 16:28 #8
Det kan du tro, sammen med ASP osv.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
24. februar 2004 - 16:32 #9
donpedro, det er faktisk umuligt, da maskinen står i texas, og det koster penge at få dem til at geninstallere. Det er da også noget skidt at man ikke kan installere via terminal services.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
24. februar 2004 - 17:18 #10
Om jeg fatter det, nu virker det. Jeg gik ind under Add/Remove Windows components, og hakkede ASP.NET af. Den var ikke slået til, men på mystisk vis kunne jeg godt se ASP.NET under Web Services.