Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
23. februar 2004 - 00:05 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg en DUM search-bar væk?

Jeg har installeret MSN messenger Plus, og nu er der kommet en masse andet crap.... f.eks. en "fin" search-bar som er pisse provokerende...! :@
hjælp hjælp...!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 00:07 #1
http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis.zip? - hent´og kør en scan og gem log - åben log og kopier indhold herind, så kigger vi på det :)
I mellemtiden kan du fjerne messenger plus.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 00:08 #2
Og link der virker kommer her: http://www.arlet.dk/hjt.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 00:09 #3
http://www.arlet.dk/spybothjt.htm - en god lille guide.
Avatar billede knighten Nybegynder
23. februar 2004 - 00:10 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 00:13 #5
knighten> hmm... ikke smart at linke til en af de mest irriterende tollbars der findes - desuden ved du ikke om der er tale om lop.com!
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:22 #6
Camilla du kan jo egentlig også bare gå ind i Tilføj/Fjern funktionen i Windows og så slette den derfra...

På dette link står der at My Search Bar ikke er spyware: http://www.free-web-browsers.com/support/remove-mysearch.shtml

Dette tror jeg egentlig i grunden er rigtigt nok, men er selv også kommet til at lave den fejl dengang jeg downloadede ms plus.. (hehe ville lige være venlig og hjælpe ham udvikleren med at gøre produktet bedre ved at downloade en version med reklamer fra hans sponsorer som så den vej om ville give ham penge til forbedring af produktet..skulle jeg aldrig have gjort.)

Jeg fik også alt muligt shit ind på min computer.. My Search bar fjernede jeg let ved Tilføj/fjern funktionen og resten blev jeg nødt til at fjerne med Dr. Delete som også findes på www.spywarefri.dk da jeg blev nægtet adgang til "sponser/reklame" filerne..

Jeg vil dog nok alt i alt råde dig til at gøre som John Stigers og Arlet siger da der kan være en masse andet spyware med..Dog mener jeg ikke at My Searc Bar noget af det...

Nå, men for at opsummere så skrev jeg bare dette indlæg for at slå fast at My Search Bar ikke indeholder spyware, men at det tilgængel er de andre programmer der gør det :)

Og på grund af dette kan man jo bare bruge tilføj/fjern funktionen som de skriver jo også skriver her på http://www.free-web-browsers.com/support/remove-mysearch.shtml
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:25 #7
Mener forresten at da jeg har "bevist" at My Search Bar ikke er spyware og har givet et link til hvordan man kan fjerne den, er berettiget til at ligge et kvalificeret svar.. :)
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:25 #8
svar :P
Avatar billede knighten Nybegynder
23. februar 2004 - 00:26 #9
John Stigers>linker ikke til toolbaren, men til hvordan man fjerner den. Det er som regel lop.com der kommer med msgplus. Det var bare en mulighed, så toolbaren kunne fjernes uden at fjerne msgplus, som man sagtens kan gøre brug af uden at have spyware.
Men vi er enige om at det er klart det bedste at rense maskinen fra en log fra hijackthis.
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:27 #10
Hey Camilla har jeg forresten ret i at det er "My Search Bar" du har fået indstalleret??
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:28 #11
Hmm ok Knihten mente ellers bare selv at det for det meste var "My Search Bar" der kom med i ms(g) Plus :(
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:31 #12
Hmm har fundet ud af at "My Search Bar" er spyware :(

Link: http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=is+my+search+bar+spyware%3F&meta=
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:35 #13
her er der også lidt info om "My Search Bar" hvis det nu alligevel skulle være den.. har jo ikke fået noget svar fra dig i nu :)

Link: http://www.kephyr.com/spywarescanner/library/mysearchbar/index.phtml
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:51 #14
Opsummering..:

1. Fjern "My Search Bar": Start-> Kontrolpanel-> Tilføj eller fjern programmer-> Klik så fjern My Search Bar.

2. Hent Spybot Search and Destroy herfra..: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm (er værktøj nr. 4)-> og kør en gennemscanning og fjern hvis den finder noget..

3. For at blive helt ren kan du så hente HijackThis herfra også:  http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm (er værktøj nr.11) eller fra det link Arlet gav dig..
Kør en gennemscanning og læg loggen herind så vil John Stigers eller Arlet fortælle dig hvilke dig du skal fjerne..
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 00:51 #15
Var det ikke alt? hvad siger i J.S. og Arlet?
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
23. februar 2004 - 17:28 #16
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 5:28:46 PM, on 23/02/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe
C:\Program Files\AutoUpdate\AutoUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\AproposClient\Apropos.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\download\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = mysearchnow.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {01C5BF6C-E699-4CD7-BEA1-786FA05C83AB} - C:\Programmer\AproposClient\AproposPlugin.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {EECDDE83-39EE-CC2A-B30C-8389686B2F6C} - C:\PROGRA~1\KEEPBR~1\Dog Extra.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Joy enc - {6C4D7B45-797B-4FB5-C6FD-2E0F4680E181} - C:\PROGRA~1\KEEPBR~1\Dog Extra.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Admin Flag] C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] "C:\Program Files\AutoUpdate\AutoUpdate.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37975.6136342593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 18:50 #17
John Stigers eller andre der kan..

Ved godt at Camilla allerede har fået givet mig alle point'ene, men hvis at der er en af jer der gider kigge på den der Hijack This log så får i halvdelen af de point jeg fik (altså 15).
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 19:19 #18
Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Kør en scanneing med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for alle disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe

Start Hijackthis og fix disse:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = mysearchnow.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://mysearchnow.com/searchbar.html

O2 - BHO: (no name) - {01C5BF6C-E699-4CD7-BEA1-786FA05C83AB} - C:\Programmer\AproposClient\AproposPlugin.dll

O2 - BHO: (no name) - {EECDDE83-39EE-CC2A-B30C-8389686B2F6C} - C:\PROGRA~1\KEEPBR~1\Dog Extra.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Admin Flag] C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe

Genstart maskinen i fejlsikker tilstand og slet denne:
C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe

Genstart maskinen, scan med hijacktjis og smid en ny log herind, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
23. februar 2004 - 19:19 #19
hehe... jeg fatter hat af de der point...  er spasser til computere...! :D selvom man er i gang med hjemmeside i HTML.. ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2004 - 19:22 #20
Hehe - det er så til gengæld oget jeg nok ladrig får lært ;) (HTML altså,))
Avatar billede el-jacob Nybegynder
23. februar 2004 - 19:46 #21
hehe "man lærer jo trods alt noget nyt hver dag" :) (mit motto her for tiden *GG*)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. februar 2004 - 19:55 #22
Ny log, tak.
Der mangler noget endnu.
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
23. februar 2004 - 22:30 #23
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:29:30 PM, on 23/02/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Program Files\AutoUpdate\AutoUpdate.exe
C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
D:\download\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Joy enc - {6C4D7B45-797B-4FB5-C6FD-2E0F4680E181} - C:\PROGRA~1\KEEPBR~1\Dog Extra.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] "C:\Program Files\AutoUpdate\AutoUpdate.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Admin Flag] C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37975.6136342593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
23. februar 2004 - 22:38 #24
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O3 - Toolbar: Joy enc - {6C4D7B45-797B-4FB5-C6FD-2E0F4680E181} - C:\PROGRA~1\KEEPBR~1\Dog Extra.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] "C:\Program Files\AutoUpdate\AutoUpdate.exe"
---------------------------------------
Ved du hvad det her er?
O4 - HKLM\..\Run: [Admin Flag] C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe
Hvis du ikke ved det, så fix med Hijackthis og slet mappen C:\PROGRA~1\SKIPDE~1

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start>Søg. klik på "Flere avancerede indstillinger" og sæt flueben i de tre øverste.
---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\PROGRA~1\KEEPBR~1 << Mappen.
C:\Program Files\AutoUpdate << Mappen.
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
24. februar 2004 - 21:42 #25
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 9:41:55 PM, on 24/02/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\hjt\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Admin Flag] C:\PROGRA~1\SKIPDE~1\bitslicenseblue.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37975.6136342593
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede camilla_michelsen Nybegynder
25. februar 2004 - 17:37 #26
...ved nu ik helt om jeg har fået alt med...der var noed jeg ikk fattede....

/Milla
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2004 - 17:52 #27
Det ser fint ud i hvert fald.
For at holde den ren og fin har vi sammensat en pakke du kan kigge lidt i, har du spørgsmål til programmerne kommer du bare med dem.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.