Avatar billede fraller Nybegynder
22. februar 2004 - 20:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

slots ved brug af dual ddr

Sidder med et asus a7n8x deluxe board, kører dual ddr med 2*256 samsung ram. Der går rygter om nede i byen at ydelsen ikke er det samme hvis man bruger slot 3 og 2 i forhold til slot 3 og 1, hvad der er bedst skulle svinge fra board til board. Er det noget der holder, eller er det bare gas?
Avatar billede fraller Nybegynder
22. februar 2004 - 20:01 #1
eventuel må i godt komme med forslag til et godt program at teste det med :)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
22. februar 2004 - 20:03 #2
Det er både rigtigt og forkert...

Rigtigt fordi der med dual-ram bør være så meget plads imellem 2 blokke som muligt mht. varmeudvikling... Derfor slot 1 og 3...

Forkert fordi der ikke er noget forskel i ydelsen, ligegyldigt hvilke slots de er placeret i...

S.R.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 20:07 #3
satanic_raven -> kommentar:

faktisk læser OS'et på de slots der er først, så hvis man placere de langsomste pins først, går det langsommmere end hvis man placerede de hurtige først, men ellers rigtig mht. varmen
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
22. februar 2004 - 20:13 #4
thedeathart -> "så hvis man placere de langsomste pins først"...

Nu kan det godt være at jeg forstår dig forkert... Men går ikke ligefrem udfra at det vil virke optimalt at bruge ramblokke med forskellige hastigheder...

Desuden er det DUMT (med stumt "H") at placere dual-ram i 2 tilstødende slots... Hellere lidt langsommere end den "gode" gamle sætning:
"Arrrgh... Hvad f****n sker der nu???" - 15 min. senere - "NEEEEJ!!! L****t er brændt af!!!"...

Hvis du forstår hvad jeg mener... :P

S.R.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 20:16 #5
ja ok, god "sætning"
Avatar billede tumben Novice
22. februar 2004 - 22:36 #6
...hvis jeg ellers forstår det rigtigt...så kom mit nye intelboard D875PBZ og brokkede sig da mine 512 dualram...blev sat i slot 1 og 2 ...bios kom simpelthen og sagde at ram configurationen IKKE var optimal....bios ville ha dem  i 1 og 3...ellers kører de ikke den rigtige hastighed....
Avatar billede fraller Nybegynder
23. februar 2004 - 01:32 #7
jamen så fandt jeg da ud af det, thx for hjælpen gutter

tumben: er i mange tilfælde fordi et af ram blokkene skal sidde i slot 3 for at kører dual ddr.