Avatar billede and.vang Nybegynder
22. februar 2004 - 19:56 Der er 1 løsning

Ny pc til grafisk produktion

Jeg står overfor at skulle købe en ny pc, men jeg er i tvivl om hvordan systemet skal se ud. Pc'en skal primært bruges til grafiske formål såsom tryksags-, logo-, 3d- og webproduktion, samt almindelig internet/tekstbehandling etc. Spil skal altså på ingen måde prioriteres.
  I diverse tests ser det ud som om Pentium 4 er bedre til den slags, men omvendt vil jeg gerne være med på 64 bit-bølgen, så jeg er fremtidssikret (regner med at maskinen skal holde ca. 3 år). Samtidig er en Pentium jo billigere end en Athlon 64, selvom forskellen jo ikke er den store.

Mht. bundkort regner jeg med et Asus P4C800 Deluxe til P4, mens jeg til Athlon 64 er helt på herrens mark...

Jeg skal have 1 Gb ram til mine formål, og regner med Corsair value 3200. Vil det være et fornuftigt valg?

Et grafikkort kunne være Asus Radeon 9600 SE, da man ser et stort spring fra 9200 til 9600, samtidig med, at det er et billigt kort.

Som harddisk regner jeg med en Western Digital Caviar 1600JD. Det skal i hvert fald være SATA og oppe i den størrelse.

Den vigtigste parameter er prisen. Ovenstående system med kabinet, diverse drev etc. kan jeg få for omtrent 7000 kr. Det er rimeligt, men jeg vil helst ikke højere op. Hvad siger I til det?

Mvh Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
25. juni 2006 - 22:36 #1
Well...