Avatar billede lose2life Nybegynder
22. februar 2004 - 18:20 Der er 2 kommentarer

Computer stopper/fryser

Hej

Jeg har været ved at samle en computer med alle mulige forskellige gamle dele. Bundkortet fik jeg fra en ven, et Chaintech CT-7ATA0, som der var nogle problemer med. Bios var løbet tør for batteri, så det skulle geninstalleret. Men han har så også været ved at rode ved "dip" switche på kortet (8 stk.). Men jeg fik installeret bios og skulle så igang med at installere Linux. Nu er det så bare at problemet er at den går i stå i installationen, når den skal læse fra cden. Så jeg skiftede drevet, gik stadig i stå, brændte en ny debian, gik stadig i stå, skiftede harddisken, men stadig den går i stå. IDE kabler og alt sidder perfekt.
Hva kan der være galt?
Kan det være fordi han har været ved at rode ved dip switchene?
Avatar billede peet-49 Novice
22. februar 2004 - 18:54 #1
Du skal tjekke om dibswitzene til FSB er sat rigtigt op.
Avatar billede lose2life Nybegynder
22. februar 2004 - 20:57 #2
Kan det passe hvis jeg siger der ikke sidder dibsswitch til FSB? Dvs. der sidder de 8 switch, men det er også de eneste. Og problemet er han ham jeg fik det har ikke manual. Jeg har så hentet en fra chaintechs side, men der står de 8 switch ikke omtalt nogle steder. Så hvordan finder jeg ud af om de står rigtigt?