Avatar billede evers Nybegynder
23. september 1999 - 23:21 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

buttonize

Før i tiden brugte jeg Paint Shop Pro når jeg skulle lave grafik til web sider.
Men så skiftede jeg til Photoshop, dette er dog også et godt program men en af effekterne som jeg savner er buttonize effekten. Jeg kan ikke finde den i Photoshop. Er der en lignende effekt eller har jeg ikke set mig ordentlig om?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. september 1999 - 23:25 #1
prøv at lave en layer og vælge effects -> emboss and bewel eller hvad den hedder
Avatar billede lazze Nybegynder
23. september 1999 - 23:42 #2
Hvad er buttonize?
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. september 1999 - 23:51 #3
du kan downloade actions (automatiserede fx) til photoshop ....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. september 1999 - 00:01 #4
ja kig på http://www.actionxchange.com/

de har en masse gode nogen
Avatar billede skjoldby Nybegynder
24. september 1999 - 09:36 #5
Kombiner Photoshop med Adobe Image Styler. Den har en masse gode effekter hvad angår knapper.

Det er eksempeltvis nemt at lave knapper som på:
http://www.folketinget.dk/

i Image Styler, men langt mere avanceret i Photoshop uden extensions og filtere.

Kan downloades (30 dage prøve) fra:
http://www.adobe.dk

Skjoldet
Avatar billede osaka_san Nybegynder
24. september 1999 - 12:27 #6
Hvis du er villig til at ofre lidt penge på projektet kan du få extensis phototools (extensis), som er markedets bedste Bevler (Photogroove) p.t.

Den kræver dog lige at man sætter sig ind i den, men har man først lært at bruge den, findes der ikke nogen bedre.

M.V.H.

Oscar Eg Gensmann
MsM Productions
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. september 1999 - 12:31 #7
rigtigt osaka_san kan også selv lide plug-ins.
men det fede ved actions er at man kan lære en hel del ved at analysere dem trin for trin, men selvfølgelig det er en smags sag og et spørgsmål om temperament.
:)
-ps! solen skinner da lidt idag..
Avatar billede osaka_san Nybegynder
24. september 1999 - 15:26 #8
Well, er personlig ikke meget for plugins. Kan bedst lide at gøre tingene selv. Men lige netop med Photogroove er der en undtagelse eftersom du har så mange forskellige indstillingsmuligheder, at det er muligt at lave noget der ikke ligner alle andres (Læs: Eyecandy) :-)

Derudover bruger jeg p.t. mest photogroove til at lægge lys retningslinier og derefter tilpasser jeg dem manuelt bagefter med airbrushen.

Ps. Hmm jeg skal ikke kunne sige det har sovet for meget :-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 01:39 #9
skjoldby, de der folketingsknapper kan man da selv lave med gradien tool på 2 sek :-)
Avatar billede skjoldby Nybegynder
25. september 1999 - 03:36 #10
Ja, hvis du kender photoshop...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 14:13 #11
ja men hellere lære folk at bruge det ordenligt i stedet for bare at smide en action i hovedet på dem
Avatar billede stroehm Nybegynder
25. september 1999 - 16:35 #12
:)
hvorfor - om mand tør spørge - smider du så en action i hovedet på ham esben?
er det fordi at man kan lære noget af dem?
eller hvad?
:)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 16:44 #13
ja blandt andet...

hellere bruge en action end en plugin... man lærer ikke en skid af at bruge en plugin vel?
Avatar billede stroehm Nybegynder
25. september 1999 - 16:52 #14
næh ikke rigtigt.
:)
så skulle det lige være filter factory, men med den røg lidt af det sjove ved at lave grafik syntes jeg.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
25. september 1999 - 17:03 #15
hmmm jow du kan faktisl lære en hel del af at bruge plugins. Problemet er bare at folk misbruger plugins.

Derudover er der jo ikke altid tale om situationer hvor man skal lære, men oftest situationer hvor man skal have et projekt færdigt hurtigst muligt !
Avatar billede stroehm Nybegynder
25. september 1999 - 19:17 #16
det er jo lige det!
#<
-det er ikke kritik..
Avatar billede innovative Nybegynder
28. september 1999 - 11:43 #17
Hey lige et kort spørgsmål. Inspireret af det i havde skrevet om extensis phototools gav jeg mig til at lede efter det, men jeg kan ikke finde det nogen steder??? Deres egen site eksisterer ikke mere.

Det er fint at henvise til et program som ikke findes ....... (-:
Avatar billede osaka_san Nybegynder
28. september 1999 - 15:50 #18
Thjaa Innovative.

Måske er du bare ikke godt nok til at søge på nettet ;oP

http://www.extensis.com/phototools/

Hvor svært kan det være!!
Avatar billede stroehm Nybegynder
28. september 1999 - 19:33 #19
www.come.to/jethru
arj det sagde jeg ikke
Avatar billede innovative Nybegynder
28. september 1999 - 19:49 #20
nej deres side var blot nede tidligere idag eller også har jeg haft problemer med min udbyder? (-:
Avatar billede osaka_san Nybegynder
28. september 1999 - 20:42 #21
HeHe okay det kan være de var igang med at fedte rundt på deres server :-)