Avatar billede sejler22 Nybegynder
19. februar 2004 - 09:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Erfaring med vsOrganizer ?

Hej
Jeg har installeret vsOrganizer på mit Webhotel (www.guru.dk) men kan ikke helt få det til at virker. Jeg har fulgt anvisningerne som fulgte med programmet (uploaded i de rigtige mapper + uploaded som ASCII) men jeg kan ikke rigtig kalde de tilhørende .pl filer. Er der nogle der har erfaring med dette program, som kan hjælpe ?
Avatar billede sejler22 Nybegynder
19. februar 2004 - 10:03 #1
Det skal siges, at jeg få denne fejlmeddelelse fra serveren:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, and inform them of the time the error occurred and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Avatar billede mfalck Praktikant
19. februar 2004 - 13:03 #2
hvad står stien til perl til i filerne ?!?! (på gurus hjemmeside står den til /usr/bin/perl), og er du sikker på at den opfatter .pl filer som nogle der skal eksekveres og at den ikke skal hedde .cgi ? Kan du evt se dine log-filer så kan det være en stor hjælp.
Avatar billede mfalck Praktikant
19. februar 2004 - 13:06 #3
hvordan har du uploadet den - er det zip-filen du har lagt op, eller er det de individuelle perl filer du har lagt op ?
Avatar billede sejler22 Nybegynder
19. februar 2004 - 13:51 #4
Hej
Der findes faktisk ikke et bibliotek som hedder /usr og det har jeg også undret mig over. Der findes en /cgi-bin og en /bin, og så en masse andre som er uinteressante.
Ifølge Guru's hjemmeside kan de afvikle Perl og CGI, så det skulle vel ikke være noget problem. Men skal der uploades mere for at det virker.
Alle filer er uploaded enkeltvis.
Jeg kan godt se mine logfiler. Skal du bruge indholdet ?
Avatar billede mfalck Praktikant
19. februar 2004 - 13:56 #5
grunden til at du ikke kan se /usr er at det ligger udenfor dit hjemmekatalog - det er ikke så underligt.

Har du lagt alle filerne fra zip-filens cgi-bin i cgi-bin ? De skal nok også gøres eksekverbare - det er lidt afhængig af deres webserver (og opsætningen af denne) om det er nødvendigt.

Men hvis du starter med at lægge en udskrift af error-loggen - bare fra omkring når du forsøger at kalde dit script så kan det være at der er noget som afslører hvad der går galt.
Avatar billede mfalck Praktikant
19. februar 2004 - 14:01 #6
jeg kunne se i setup.pl står stien til
#!/usr/local/bin/perl -w

prøv at ændre den til

#!/usr/bin/perl -w
Avatar billede mfalck Praktikant
19. februar 2004 - 14:03 #7
i cgi-bin skal du rette:
setup.pl
calendar.pl
inbox.pl
contacts.pl

med det ovenståen før det virker
Avatar billede mfalck Praktikant
19. februar 2004 - 14:06 #8
plus tasks.pl
Avatar billede mfalck Praktikant
19. februar 2004 - 14:07 #9
følgende moduler skal være installeret:
CGI
Crypt::RC4
Date::Format
Mail::Pop3Client
MIME::Parser (installed as part of MIME::Tools)
Avatar billede sejler22 Nybegynder
19. februar 2004 - 14:18 #10
Det lyder spændende.
Det vil jeg forsøge når jeg kommer hjem, og så vender jeg tilbage med resultatet
Avatar billede sejler22 Nybegynder
22. februar 2004 - 19:12 #11
Det virkede fint, så dine point er velfortjente
Tak