Avatar billede nico76 Nybegynder
18. februar 2004 - 16:29 Der er 2 kommentarer

BSOD ved opstart

Hejsa,

Har fået flg. maskine ind til REP Dell Dimension 8100 med Windows ME som primært(og eneste) styresystem.

Problemet er, at når maskinen begynder at indlæse de forskellige Windows ini, VXD'er, enhedsdrivere osv., så får man en dejlig BSOD.

Den nøjagtige BSOD meddelelse:

File Name: IOS(05) + 00001ED1 Error: 0E : 0028 : C02C29AD

Flg. fejlsøgning er blevet fortaget.

1. Genstart i fejlsikret tilstand -> OK

2. [MSConfig] Slavisk gennemgang af system.ini, win.ini, statiske VXD'er, start applikationer efter udelukkelsesprincippet -> no-go.

3. Fjernelse af alle systemkomponenter under enhedshåndteringen -> OK, systemet starter nu op, dog i MS-DOS kompatibel tilstand.

4. 1 for 1 installation af DMA-controller, USB-controllere osv.
  Og her fandt jeg så det rådne kar. Nemlig Intel(r) 82801BA Ultra ATA-Lagringscontroller, som når det er installeret og aktiveret giver den famøse BSOD ved boot. Hvis jeg der imod, sætter den til "ingen IDE-kanaler aktiveret" under indstillingerne for enheden, så får vi lov til at køre vi igen. Men det kan jeg ikke bruge til en meter, da hverken HDD eller Cd-drevet bliver installeret korrekt i system, hvis denne indstilling er blevet fortaget.

Alle nyeste driver osv. er blevet forsøget - både de nyeste fra Dell og de respektive hardware producenters.

Jeg kan godt selv lugte, hvor det går hen af :-( Men jeg håber, at jeg i min fordybelse, har stirret mig blind på en evt. løsning.

Any ideas? :-)

/ Nik
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
18. februar 2004 - 16:35 #1
Hvad med at prøve nogle ældre drivere?
Avatar billede nico76 Nybegynder
18. februar 2004 - 16:48 #2
Hej rasmusbg,

Er skam også blevet forsøgt - my bad, at jeg ikke fik det nævnt i min post :-)

/Nik