Avatar billede monie Nybegynder
18. februar 2004 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Menu forbedering

På min hjemmeside www.sunwind.dk som jeg privat har
Ønsker jeg, at lave forsiden som -faldned menu vertikal.
Jeg har opbygget min hjemmeside med FontPage 2003 og syndte nu den den skal opfriskes.

Tænker på noget i retning af Stifinder fra windows.
Med 2 vinduer, hvor venstre skal indhold mapperne og i højere vindue skal vises emnet.

Har nogle spørgsmål for at gøre min hjemmeside klar til opdatering.

Benytter denne menu:

http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/example4.html

Hvordan gøres Menu1, Menu2 og Menu3 transparent så kun Teksten vises.
Deres bagrund skal værer transparent.

Hvordan fås Menu1, Menu2 og Menu3 osv. i <title>2 vinduer</title> hvor Menu'erne ønskes
placeret i dok1 og emnerne vist i dok2
Er jeg helt på glat is? kan detlade sig gøre eller har du et bedere forslag?

Maksimer: <title>Maksimer vinduet hos læserens computer</title> gælder det alle Browser?

Kan det ikke laves sådan, at når der trækkes i vindu'es hjørne skaleres det helle tilsvarende ned?

index.htm filen:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>

<head>

<title>mhaList</title>
</head>

<head>
<title>2 vinduer</title>
</head>

<frameset cols="30%,*">
<frame src=dok1.htm marginwidth=30 marginheight=30>
<frame src=dok2.htm scrolling=no>
</frameset>

<head>
<title>Maksimer vinduet hos læserens computer</title>
<script language="javascript">

a=screen.availWidth;
b=screen.availHeight;

window.moveTo(0,0);
window.resizeTo(a,b);

</script>
    <script src="mhalist.js" type="text/javascript"></script>
    <link href="mhalist.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
    <title>mhaList</title>
</head>
<body background="images/himmel.jpg" style="background-attachment: fixed; background-image:url('images/himmel.jpg')">
    <h1><font color="#FFFFFF" face="Times New Roman">Sunwind</font></h1>
    <ul class="ListMenu vertical" id="menu2">
        <li><font face="Times New Roman"><a href="#">Om SunWind</a>

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen
E-mail mjs at nypost dot. dk
Avatar billede monie Nybegynder
18. februar 2004 - 12:29 #1
Hvordan skal der angives start side Se:www.sunwind.dk/angivstartside.jpg
Har forsøgt, at vælge index.htm og afslut med OK.
Men index.htm vises ikke!
Den indholder: http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/mhaList/example4.html
Mvh
Mj
Avatar billede monie Nybegynder
18. februar 2004 - 12:30 #2
Prøver lige igen:
Hvordan skal der angives start side Se:www.sunwind.dk/angivstartside.jpg
Avatar billede monie Nybegynder
18. februar 2004 - 12:31 #3
Avatar billede Slawomir Seniormester
02. marts 2004 - 11:31 #4
start siden skal altid kaldes index, hvis du laver en side i .htm, skal du kalde den .html til sidst :-)

det samme med .asp, .php osv.....

//Burgerking
Avatar billede zhb2 Nybegynder
25. marts 2004 - 23:16 #5
Hvordan får man egentlig dend er menu du har?
Avatar billede monie Nybegynder
05. april 2004 - 05:25 #6
ok