Avatar billede cheops Nybegynder
18. februar 2004 - 11:16 Der er 4 kommentarer

Problemer med .gif-publicering i Flash

Jeg har i Flash siddet og lavet baggrunden til en menubox, som jeg derefter har publiceret som gif, og som jeg vil lægge ind som baggrund i min html-tabel. Problemet er bare at der kommer en meget upassende streg i højre side langs hele min scene. Se evt. http://www.haunagolf.dk/test/

Derudover fjerner den også den sorte streg i bunden, der omkranser den grønne box.

Nogen der kan hjælpe?!

På forhånd tak,
Karsten
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 11:27 #1
(Jeg har kun dårlig erfaring med publicering til gif fra flash. Brug Photoshop eller ImageReady.)
Men stregen i bunden kom nok ikke med, fordi den ligger udenfor stage og fordi du har publiceret som "minimum image area"...?
Avatar billede cheops Nybegynder
18. februar 2004 - 11:50 #2
troede nemlig også først det var fordi stregen hoppede udenfor min stage, men prøved at gøre det kortere, så den helt sikkert var indenfor - og resultatet var det samme!

Har også prøve at kaste mig ud i at lave den i Photoshop, men jeg er sgu for dum til det... Når jeg har siddet og tegnet i Flash, har jeg svært ved at omstille mig til Photoshop. Nogle gode råd til hvordan jeg får tegnet førnævnte box i Photoshop?! Og med sort kant hele vejen rundt - på nær den lille streg helt i toppen.

På forhånd tak,
Karsten
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 12:03 #3
Ja, du bruger bare din "rectangular marquee"  til at lave grønne firkanter med. Når du skal skære hjørnerne, så højreklik over din marquee og vælg "transform selection"/"rotate" og så skriver du 45 grader i din menubjælke (rotation). Så kører du din marquee henover hjørnet og sletter.
Når du har din grønne form, så vælg dit "magic wand tool" og markèr (klik) på den. Så skal du bare vælge "EDIT/stroke/...", vælg din sorte stregfarve og sige ok.
Kort sagt. (o;
Avatar billede lokum Nybegynder
18. februar 2004 - 12:04 #4
Og det var altså i Photoshop... ((o;