Avatar billede lava Nybegynder
16. februar 2004 - 20:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange Email adresse

Hej Eksperter
Jeg har installeret en Exchange server 2003
Oprette en masse bruge i AD
Når jeg så højeklikker og vælger exchangetask for at lave en ny mail boks virker alt som det skal men...
Hvordan bestemmer man hvordan email adressen kommer til at se ud ?
Såvidt jeg kan se bruger den alias men der må da være en mulighed for at lave f.eks. fornavn.efternavn@domæne.dk ?

Håber I kan hjælpe
Avatar billede cbp Nybegynder
16. februar 2004 - 21:00 #1
Gå ind i Active Directory Users and Computers
Vælg users, højreklik på brugeren og vælg properties.
Her vælger du så fanebladet Email adresses hvor du kan tilføjet nye adresser.
Avatar billede zepierre Nybegynder
16. februar 2004 - 21:13 #2
Du skal lave en recipient policy, som automatisk generere emailadresserne.

Laves i Exchange System Manager

Held og lykke
Avatar billede lava Nybegynder
16. februar 2004 - 21:27 #3
Det lykkedes Takker og bukker.