Avatar billede truti Nybegynder
29. januar 2001 - 13:50 Der er 17 kommentarer

Crack\'s lovlige eller ulovlige ??

Hej
jeg ville gerne spørge om det er lovligt at lægge crack\'s ud på sin hjemmeside, jeg ved det er ulovligt at bruge dem, men så længe de bare ligger på hjemmesiden gør de jo ikke noget. Hvad folk vil bruge dem til må de selv bestemme.

kort sagt er de lovlige at have liggende men ulovlige at bruge Ja/Nej
Avatar billede hojben Novice
29. januar 2001 - 13:51 #1
De er ulovlige at have liggende og at ulovlige at bruge...---...
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2001 - 13:52 #2
du er med til at distribuere dem derfor ulovligt...

sammenligning - mp3\'er er ulovlige... er de så lovlige at lægge på ens hjemmeside? nej....
Avatar billede dreadworg Nybegynder
29. januar 2001 - 13:52 #3
********** har dem jo liggende, og udviklerne har tit prøvet at få den site lagt ned, men kan ikke så vidt jeg ved.

Men jeg er også interesseret i at få dette af vide...
Avatar billede keysersoze Guru
29. januar 2001 - 14:07 #4
enkelte \"cracks\" er jo lavet af spil/program producenterne - men selv dem tror jeg ikke de har interesse i at andre har liggende

dreadworg >> er det mig der har noget liggende?
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. januar 2001 - 14:07 #5
Er ham der køre bilen ved et bankrøveri skyldig i røveri ??? Der er jo ikke noget ulovligt i at køre bil !!!!  :-)
Avatar billede norregaard Nybegynder
29. januar 2001 - 14:08 #6
Som allerede nævnt er det ulovligt at have dem liggende. Men det er ikke forbudt at linke til ulovligt materiale. Der er mange crack-sites, du kunne evt. linke til nogen af de gode og på den måde komme uden om problemet.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
29. januar 2001 - 14:08 #7
keysersoze> Nej da :)
Jeg skriver bare ikke URL\'en til den site, da alle i forvejen kender den og det nok vilel blive set som et Warez-link.
Avatar billede briankl Nybegynder
29. januar 2001 - 15:25 #8
Cracks er forskellige fra MP3, idet de ikke i sig selv er ulovlige. Dvs. du må godt bruge et crack, hvis du har købt spillet. F.eks. hvis du vil slippe for at skulle sætte CD\'en i når du skal spille programmet, el. lign.
Det er tilgengæld ulovligt at benytte cracket i.f.m. licensovertrædelse (men det er faktisk her kun licensovertrædelsen der er ulovlig).

Så cracks er ikke i sig selv ulovlige at have, distribuere, eller bruge. Det er vist mig bekendt ulovligt at opfordre til at gøre noget kriminelt, hvorfor du naturligvis må præcisere at cracks\'ne er der for folk der ikke benytter dem til ulovlige formål.

Ellers er der ingen problemer i at hoste cracks.
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
29. januar 2001 - 17:32 #9
heheh....mp3\'er er ulovlige....ikke en skid de er!

de er *kun* ulovlige hvis man har nakket dem fra en andens værk uden deres tilladelse...

HANSEN2000
Avatar billede truti Nybegynder
29. januar 2001 - 17:37 #10

Mig der har lavet spørgsmålet

Ja men jeg ved at hvis man lægger en mp3 fil ude som feks hedder:

Darude.mp3

Er den ulovlig, men hvis man lægger denne fil ude som bare skal renames.

Darude.123

Er der for lovlig.

(Dansk Lovgivning).
Avatar billede neodku Nybegynder
30. januar 2001 - 22:21 #11
CRACK ER FANDME LOVLIGE
The Business Software Alliance (BSA) responded to one of our inquiries saying, illegal cracks are programs that contain material (eg: program code etc.) from the commercial copyrighted product and this material is used for creating the crack. But on MegaGames, as far as we know, we only have cracks that change the byte patterns etc. of the product and do not use any material from the commercial copyrighted product. For a crack to be declared illegal, this \"require the crack programmer to disassemble the program code and sometimes use part of that code to make the crack.\" (BSA). Therefore the cracks on MegaGames are PERFECTLY LEGAL and NOT illegal.

lige i panden
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
31. januar 2001 - 01:39 #12
heheh truti :_>

jeg går heller ikke udfra at du kalder noget musik du har lavet det samme som en populær \"kunstnar\"(jeg gider ikke at hører feedback fra folk der syntes det er noget godt musik!)

Undskyld for uheldige stavefAjl :_>
--------------------------------

Ang. crackz, så er de lovlige(ligesom neo siger), crackz er kun lovlige hvis de ikke indeholder noget kildekode fra det originale program. Det er derfor at de hedder \"patches\"(lapper), altså den tilføjer kun nogle ændringer i kildekoden, men indeholder ikke kildekode i sig selv.

HANSEN2000
Avatar billede truti Nybegynder
31. januar 2001 - 16:28 #13
Hmm jeg kan høre at der er meget stor forskel på folks meninger om cracks er lovlige eller ulovlige.....

øøøhh ikke forde i ikke er kvalificerede nok men er der så nogle der ved hvor man kan få det total korekte jura at vide (En mail adresse for eksempel.)

Tak Tak for alle de var og kommentare !!!!!
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2001 - 16:27 #14
jeg tror det afhænger meget af hvilken crack det er - nogle er ulovlige - andre er ikke, så det kommer meget an på hvem og hvordan og hvorledes...

:o/
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2001 - 17:19 #15
er du blevet klogere? eller er det droppet?
Avatar billede gigas Nybegynder
19. februar 2001 - 19:08 #16
Det er faktisk lovligt...

Lige som hacker programmer... det er lovlige at distribuere og bruge...

ja man må godt bruge hacker programmer... bare ikke på andre ufrivilliges pc\'er...

men tilbage til cracks... det er et program der gør noget ved et andet program (Patch)...

med mindre at der er blevet stjålet kilde koder (ligesom windows fra MS HÆHÆHÆ) fra producenten til brug i cracks er de lovlige...

SMIIIL :-)

/Gigas
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2001 - 21:39 #17
????????