Avatar billede pablopablo Nybegynder
15. februar 2004 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Registrering af synelige paneler

Hejsa...

Jeg har en win-form...med et grundpanel....og inde i det/på det, ligger ca. 10stk paneler af samme størrelse ovenpå hinanden...jeg har derudover et mindre rettangulært panel i højre side af grundpanelet hvorpå der er nogle pictureboxe...disse blive benytter som ikoner man kan klikke på...

Når jeg skifter imellem div. paneler bruger jeg BringToFront() eller SendToBack....OKEY...

MIT SPG. ER :

Findes der en indbygget metode, som kan fortælle mig om et givet panel er synligt på brugerens skærm...jeg skal bl.a bruge dette når brugeren trykker på "Tilbage ikonet" i menuen i højre side af grundpanelet...det afhænger jo af HVOR/I HVILKET panel brugeren står, hvor han skal ryge hen når han trykker tilbage-ikonet...

Jeg kan godt selv lave en algoritme som ordner det...men vil hellere bruge en indbygget metode hvis den eksisterer!

mvh. PabloPablo
Avatar billede r9 Nybegynder
15. februar 2004 - 21:11 #1
panel1.Visible?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
15. februar 2004 - 22:57 #2
nej slet ikke....Visible gør blot en given kontrol synlig eller usynlig...alle mine paneler er jo Visible...jeg skal vide hvilket af det som er SYNLIGT på brugerens skærm...har fokus eller lign....

Det ender nok med at jeg selv må implementere det...??
Avatar billede finger Nybegynder
16. februar 2004 - 11:34 #3
panel1.Focused
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2004 - 14:20 #4
som finger skriver, så bliver du jo nok nødt til at løbe alle dine paneler igennem og teste om de har fokus

det skulle dog heller ikke være det store problem hvis du har en collection af en art, som de er registret i.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
18. februar 2004 - 18:16 #5
Ja jeg kan godt løbe dem alle igennem og de behøver ikke engang lægges ind i noget bestemt....men jeg søgte en nemmere måde---....