Avatar billede warzava Nybegynder
14. februar 2004 - 22:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fra Engelsk til Dansk

Hej jeg har fundet nogle sider hvor man kan lære at lave nogle fede effekter i Photoshop, men når man skal lave fede effekter skal man tit op i filter og vælge en eller anden effekt. Men det er engelske sider og jeg fatter ikke hvad det er for en effekt, for jeg har Photoshop 7 Dansk. Så jeg vil høre om der ikke var en der havde et program eller en side eller noget hvor det var oversat fra Engelsk til Dansk? Please hjælp mig!

/Rasmus
Avatar billede zhark Nybegynder
14. februar 2004 - 22:33 #1
Der er ikke mange sider på dansk, finder jeg flere skal jeg komme med dem, men der jo også www.prodic.dk og denne her:
http://www.dtpkursus.dk/Photoshop/siderphotshop/glimtphotoshop.html
Avatar billede warzava Nybegynder
14. februar 2004 - 22:35 #2
Det er ikke det jeg søger, men tak! Jeg mangler en "ordbog" til Photoshop! Så jeg ved fx. hvad Motion Blur er i den danske version.

/Rasmus
Avatar billede zhark Nybegynder
14. februar 2004 - 22:41 #3
Jeg vil for øvrigt anbefale IDG heftet til kr. 69,00 det er bare godt og selv om det er på dansk, så er der det fine ved det, at: der er masser af "screenshot" af menuer/filtre m.v. og - ja de er jo i samme position og dels ofte direkte nævnt den engelse (oversættelse) i heftet, men eller kan man så ret nemt selv lave en lille fortegnelse. Tros alt ligger de 60% vel så tæt på at man burde kunne følge en "tut", men her er heftet bare god og mange snyder efter min mening sig selv ved at ville lære det hele... uden det hefte, hvor man får så meget GRUNDLÆGGENDE om PS at man netop KAN følge en hver "tut" også på engelsk :)
Avatar billede miss-g Seniormester
14. februar 2004 - 22:43 #4
Hvis det kan hjælpe, så skulle motion blur være Radial sløring.

Ligger under filter, sløring...
Avatar billede warzava Nybegynder
14. februar 2004 - 22:43 #5
okay tak... men jeg gider ikke at betale penge for det... men du får de point, for et godt svar :D

/Rasmus
Avatar billede warzava Nybegynder
14. februar 2004 - 22:44 #6
ved det
Avatar billede zhark Nybegynder
14. februar 2004 - 22:44 #7
OK, men her er eet af de 60% jeg omtalte "mortion blur" er sløret bevægelse! Jeg ser lige i hefter (det er længe siden) og sender senere en lille liste, hvis du er interessere?
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. februar 2004 - 22:47 #8
link
Avatar billede warzava Nybegynder
14. februar 2004 - 22:48 #9
okay tak
Avatar billede zhark Nybegynder
14. februar 2004 - 23:18 #10
Heftet er fyldt med den her slags "screenshot" (på dansk)! Hvor der så beskrives om evt. indstilligen m.v. PS kan ikke interessere dig særligt hvis du ikke vil ofre kr. 69,00 på det :) Mvh. zhark
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/ps.jpg
Avatar billede kujuk Nybegynder
10. marts 2005 - 11:20 #11
Selv om det er et år siden du efterlyste en oversættelse, kan du måske stadigt være aktuelt for andre som kigger forbi spørgsmålet. Så er er en :

http://www.thorsvejwebdesign.dk/Library/tekster/eng-da_tekst/menu.htm