Avatar billede bo_vesth Nybegynder
11. februar 2004 - 11:43 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Primær og backup-domain controller

Jeg har i dag to netværk, med hver sin Primær domain controller (W2K) til knyttet. Jeg ønsker en sammenligning af de to netværk med kun en domain controller.
Kan det lade sig gøre at lave den ene domain controller om til en stand alone server ude at skulle re-installere.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2004 - 12:13 #1
Ja, du kører bare dcpromo på den igen.
Avatar billede venturer Nybegynder
11. februar 2004 - 12:16 #2
Du skal først lige være klar over at der i Windows 2000 sammenhæng ikke er noget der hedder Primær- eller sekundær Domæne Controller (PDC / BDC). Dét er et NT levn :)

Men hvis du mener at du har to seperate domæner, kan du som strych skriver blot køre dcpromo igen for at afinstallere AD.

Hvis begge DC'er står i samme domæne kan du også uden videre køre dcpromo HVIS du gør det på den DC der sidst blev installeret.

Hvis den du vil afinstallere var den første af flere DC'er i samme domæne må du lige droppe en besked. Så skal jeg nok smide en guide.
Avatar billede bo_vesth Nybegynder
11. februar 2004 - 18:25 #3
Tak for hjælpen. Det var to seperate domæner.