Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2004 - 22:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Python til web side

Heyza...

Jeg har leget lidt med python og synes det er lidt min stil...
Nu til spørgsmålet:
Kan man bruge python til hjemmesider lig som PHP?

Jeg har oz hørt at google bruger python er det rigtig?

Hilsen
Steff
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2004 - 22:40 #1
Python på web mener jeg meget er Zope, se http://www.zope.org/
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2004 - 22:54 #2
Kikker på det...
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2004 - 23:24 #3
Har kikket på det og det lyder da meget spædenede... Man skal nok lige læse en del igennem for det funker 100%... Tak for linket... kikker nærmere på det og vener tilbage...
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. februar 2004 - 23:32 #4
der er også mod_python

http://www.modpython.org/
Avatar billede alvion Nybegynder
11. februar 2004 - 10:15 #5
Python er et "general purpose language" - i modsætning til f.eks. PHP, der er designet med henblik på web. Derfor er der flere måder at anvende Python på til web:

CGI - ligesom så mange andre sprog, kan du bruge Python bag ved f.eks. Apache med CGI.

mod_python - er en lidt anden indgangsvinkel til Python, hvor du laver forskellige event-handlers, der kaldes af Apache på baggrund af den sti, brugeren angiver.

ASP - Du kan faktisk bruge Python istedet for VBScript eller JScript i ASP sider.

Ren webserver - Til Python findes der forskellige frameworks, der fungerer som selvstændige webservere. Dvs. her behøver du slet ikke at bruge Apache. Eksempler er: Twisted, Medusa og Zope.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2004 - 16:05 #6
Lukke tid ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2004 - 16:05 #7
Og et svar
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2004 - 18:24 #8
Undskyld jeg først skriver nu... havde glemt spørgsmålet...

Point givet...
Avatar billede alvion Nybegynder
06. marts 2004 - 19:55 #9
Hvad blev det til så? Kom du igang med Python til web? Og hvis ja, hvad bruger du så?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2004 - 19:59 #10
Kom ikk helt igang med det... Har ikk så meget tid lige i øjeblikket, arbejder for meget...
Avatar billede hvtj Nybegynder
22. maj 2007 - 10:30 #11
Python er super til web. Vi bruger det professionelt hverdag...du kan anvende det sammen med TAL som et script...må man skriver url'er der kan opfattes som reklame? ...ah well

se på http://www.billigvvs.dk

Det hele er python-baseret
Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. maj 2007 - 13:11 #12
Jeg brugte selv PHP i ca. 4 år indtil jeg startede med Python. Skal siges, at jeg aldrig kommer til at vende tilbage til PHP :-)

Super dejligt sprog at arbejde i, i modsætning til PHP hvor man skal holde tungen lige i munden :P