Avatar billede realone Nybegynder
10. februar 2004 - 21:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning for varm

Hej eksperter

Jeg har et problem med, at min strømforsyning bliver for varm når computeren virkelig arbejder. Det resulterer i, at strømforsyningen pludselig slår fra så computeren slukker.

Nu er mit spørgsmål, hvad jeg skal gøre ved det varmeproblem? Skal jeg sætte en ny blæser i selve strømforsyningen, eller skal jeg sætte en ekstra blæser i den plads der er lige under strømforsyningen? ( http://frip.dk/realonedk/kabinetbagside.JPG )

Og hvor jeg end skal skifte ud, hvilken blæser skal jeg så købe (må helst ikke koste over 100kr)?

Hurtigt svar ville være dejligt.
På forhånd tak.
//realone
Avatar billede bredker Nybegynder
10. februar 2004 - 21:13 #1
prøv først at rense den der er i nu
du støvsuger den bare
Avatar billede nmh Nybegynder
10. februar 2004 - 21:13 #2
Kunne det ikke tænkes, at blæseren i din strømforsyning ikke fungerer ordentligt?
Avatar billede nmh Nybegynder
10. februar 2004 - 21:17 #3
Har den tidligere været belastet lige så kraftigt uden at blive varm?
Jeg tror ikke det vil hjælpe med en ekstra blæser. Hvis det ikke hjælper at rense den, skal du nok overveje at udskifte blæseren i strømforsyningen eller at anskaffe en ny og kraftigere strømforsybing.
Avatar billede realone Nybegynder
10. februar 2004 - 21:18 #4
Jeg har renset den der sidder i nu. Det hjalp ikke.
Blæseren der sidder i nu fungerer udmærket, jeg tror det er alle de nye komponenter der er kommet i computeren, der har sendt min strømforsyning på overarbejde.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. februar 2004 - 21:21 #5
så er der kun en ting at gøre
det er at købe en større strømforsyning
Avatar billede realone Nybegynder
10. februar 2004 - 21:25 #6
Men burde 300W ikke at være nok til AMD xp 2100+, 256 mb DDR ram og gf4 ti4200 grafikkort?
Og er det ikke muligt bare at køle den nuværende ned?
Og hvis jeg endelig skal købe ny strømforsyning, så hvilken (BILLIG!)?
Avatar billede ulkj Praktikant
10. februar 2004 - 22:07 #7
Thjoooo umidelbart burde en 300 watt være mere end rigeligt hvad har du i af Ide drev ??????
Avatar billede realone Nybegynder
10. februar 2004 - 22:09 #8
Har en enkelt 20GB HDD, som jeg dog snart opgraderer til 120GB. Derudover er der en brænder og et cd-romdrev.
Avatar billede tgv Nybegynder
11. februar 2004 - 01:54 #9
Lyder klart som om den er overbelastet, 300 W plejer at være rigeligt til den maskine som du har der men det varierer kraftigt hvor gode de er og om de lever op til deres navn :)
Avatar billede henrikbr Nybegynder
11. februar 2004 - 01:59 #10
Man kan jo installere en eller flere ekstra blæsere i kabinettet :)