Avatar billede ivan70 Nybegynder
10. februar 2004 - 10:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente resultat fra et kontrolelement, rulleliste

Hej.
Jeg behøver hjælp for at komme videre..
Det er en excelark som vi bruger som tegningsliste
og hvor jeg på et andet ark vil styre forbruget af antal (tegninger)sendt ud af huset.
Excelarket består af 3 ark, 1 plot-skema, 2 dataark, 3 tegningsliste.
Jeg skal bruge et resultat fra en rulleliste, f.eks 21x30 (vist i rullelisten) 0,0630 (m2) til videre beregning af pris på den udplottede tegning. Er det noget med cellekæde til en anden celle??
Det er nu svært at forklare sig så jeg har lagt excelarket på nettet.
http://ivan.servu.dk/xls/
Håber at det er forståeligt ellers skriv her eller mail på Ivan@servu.dk

NB! den indeholder en makro som indsætter en ny linie.
Avatar billede janvogt Praktikant
10. februar 2004 - 11:34 #1
I stedet for rullelisten fra kontrolelementer, skulle du prøve at bruge rullelisten fra DATA->DATAVALIDERING->LISTE.
Den er lidt nemmere at styre.
Avatar billede ivan70 Nybegynder
10. februar 2004 - 12:31 #2
Hej Jan.
Ja, den er nemmere at styre, men det ser ud som om den ikke vil hente data fra et andet ark.
Ellers tror jeg nok den kunne gøre tricket.
Avatar billede janvogt Praktikant
10. februar 2004 - 13:11 #3
Jo det kan den godt, hvis du navngiver det område listen ligger i - f.eks. "Tegninger".
Så kan du bare skrive =Tegninger der hvor du skriver dit kildeområde.
Avatar billede ivan70 Nybegynder
10. februar 2004 - 13:21 #4
Tak for det jan, nu skal jeg lige finde ud af hvordan men udløser de point;O)
Der kommer snart et spørgsmål mere så jeg håber selvf. at du følger med.
Med venlig hilsen Ivan Nielsen.
Avatar billede ivan70 Nybegynder
10. februar 2004 - 13:24 #5
Hvordan pokker accepterer man et svar?

VH Ivan
Avatar billede ivan70 Nybegynder
10. februar 2004 - 13:25 #6
åhhh, jan.. marker svar så kan jeg give dig de der point.. Ivan
Avatar billede janvogt Praktikant
11. februar 2004 - 08:34 #7
Nå ja. Svar.