Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 10:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nyt bund og grafikkort men skærmen bliver ikke tændt.

Jeg har lige insatlleret et nyt bundkort P4C800 med et sapphire 9600pro 128mb grafikkort på en helt ny maskine.

Jeg kan godt starte maskinen op, men skærmen starter ikke.
Jeg kan umiddelbart ikke læse mig til problemet i manualen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. februar 2004 - 10:59 #1
Har du andet grafikkort du kan prøve?
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2004 - 11:03 #2
eller er du sikker på, at dit kort sidder ordentligt i. prøv at tage det ud og sæt det i igen, tryk det godt ned i soklen.

ved godt det sikkert ikke er det, men for alle gode ganges skyld.

er der evt et onboard kort der kan drille lidt, burde ikke være det på et nyt kort.

kommer der nogen beepcodes, ud over det almindelige beep, og hvor langt fornemmer du at opstarten når
Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 11:24 #3
Har prøvet med et ældre kort men maskinen vil ikke starte med det.
Der kommer ingen beepcodes overhovedet med eller uden grafikkort.

Det virker somom at HD starter op.
Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 11:30 #4
Nu har vi taget ram ud og den bipper stadig ingen fejlkode
Avatar billede egidiussen Nybegynder
10. februar 2004 - 12:00 #5
Hejsa
Det lyder som den klasssiske fejl hvor der er en kortslutning mellem kabinet og bundkort. Du kan:

1. Sikre dig at der er monteret nok af de der messing skruer mellem bundkort og kabinet.

2. Du kan montere bundkortet ovenpå den anit-statiske pose som det blev leveret i (posen skal lægges MELLEM bundkort og kabinet - skruerne skrues bare gennem plastikken).

3. Du kan kontrollere som det er en kortslutning ved at samle hele computeren udenfor kabinettet.

Skipper
Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 12:26 #6
Vi prøver at tage bundkortet ud
Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 12:40 #7
Vi har prøvet at tage bundkortet ud og starte forfra uden held.
Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 12:54 #8
Hvad betyder 4 beeps (der står i manualen at det betyder mtherboard timer not operational)

/jesper
Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 13:04 #9
Jeg har fundet ud af at der må være noget galt med bundkortet.
Tak fordi i forsøgte
Avatar billede zebbe Nybegynder
10. februar 2004 - 13:07 #10
lukker
Avatar billede c-holst Novice
10. februar 2004 - 18:44 #11
En resset af biosen har også løst mange problemer, hvor man ikke lige ved hvad man ellers skal foreslå.
det er nemt og beskrevet i din manual. Husk at afbryde strømmen helt til din maskine