Avatar billede funk-ztar Nybegynder
09. februar 2004 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Varm laptop

Jeg har en medion P4 2,6 Ghz med 512 mb ddr ram, som forholdsvis hurtigt bliver rigtig varm.

Varmen er jeg egentlig lidt ligeglad med, men problemet er at processeren skruer ned for dens ydeevne for at køle af, hvilket meget hurtigt bliver irriterende hvis man har gang i et lidt krævende program og computeren så begynder at hakke.

Hvad kan jeg gøre??? isætte en centrino måske?
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 15:18 #1
Det er ikke bare ligesådan at skifte hardware i en bærbar :)

Ved du hvordan du skal skille den af?
Avatar billede funk-ztar Nybegynder
09. februar 2004 - 15:22 #2
nope, men jeg tænkte på at tage ned til en forhandler, for jeg tør sgu ikke selv at skille en bærbar til 11000 kr. ad
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 15:25 #3
God idé når du ikke har styr på det. Tror bare den trænger til at blive renset. Havde samme problem på flere af dem jeg har arbejdet med, og det var bare blæseren der skulle renses! En anden bios update an evt også sætte temp ned, men når det ikke tidligere har været et problem tvivler jeg dog
Avatar billede funk-ztar Nybegynder
09. februar 2004 - 15:28 #4
men på den her medion har det altid været et problem med varmen, men det har sikkert noget at gøre med at min processor ikke er en mobile.
Men ved du ellers hvad en centrino-processor koster?
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 15:30 #5
Det værste ved medions stationære/bærbare pc'er er nok at de når de bliver åbnet ikke har nogen garrantig fordi der sidder et lille klidsermærke omme bag på så når/hvis man vil ind i computeren skal man først fjerne dette mærke, men okay sådn er det jo ved de fleste samlede comutere i dag. Men det ville nu alligevel være fedt hvis man selv kunne få lov til at rode lidt med sin computer
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 15:31 #6
http://www.eksperten.dk/artikler/133

har faktisk skrevet en guide :)

Smider et svar hvis jeg løste lidt af dine problemer :)
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 16:55 #7
Tak for du giver den dårlig karma!!!
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 17:19 #8
Smed du lige karma til mig ?????
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. februar 2004 - 12:09 #9
Isætte en centrino...

nej, du kan ikke bare lige smide et nyt chipsæt + Intel Pro wireless lan + Pentium M cpu i!