Avatar billede dkjohn Nybegynder
27. januar 2001 - 18:05 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Gør menu\'en pænere

Hej
Kan du gøre denne menu pænere, uden at ændre på ide og farver.
http://ajjg.dk/vordingborgnet/menu.htm

Den hører til i denne sammenhæng.
http://vordingborgnet.dk/
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
27. januar 2001 - 18:17 #1
Du kunne evt lave sådan at når man f. eks holdt musen hen over \"Fakta\" skiftede cirklen farve.
Avatar billede dkjohn Nybegynder
27. januar 2001 - 18:20 #2
Lyder som en udemærket ide :-)
Det jeg egentlig var ude efter var at nogen ville gøre det for mig, jeg er ikke specielt god til det grafiske, selve billedet kunne også godt trænge til en gang make-up
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
27. januar 2001 - 18:26 #3
dkjohn -> Nå ok :-) Troede du ville have ideer til den
Avatar billede dkjohn Nybegynder
27. januar 2001 - 18:29 #4
Nej, ideer har jeg masser af :-) Det kniber mere med at udføre dem, i hvert fald de grafiske ideer
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
27. januar 2001 - 18:46 #5
Jeg kan evt. lave en flash-ting til dig, hvor de enkelte punkter i menuen bliver markeret med et fareskift, samt at det punkt man befinder sig på forbliver markeret med en farve, og evt. en lyseffekt. Det kræver bare at du sætter menuebn ind i toppen af alle sider sitet indeholder.
Sig til om jeg skal gøre et forsøg...

/Kenneth
Avatar billede johannielsen Nybegynder
27. januar 2001 - 19:44 #6
------>dkjohn

Jeg er enig med bjarke-b i at du burde lave lidt effekt. Enten knappen eller navnet, burdet i hvert fald skifte farve. Hvis du ikke selv kan kode det, kan du få f.eks. Dreamweaver til det. Det er genialt til den slags.

Billedet er desuden noget \"hakket\", og baggrundsfarven er ikke helt magen til den på menuen. Det burde være rimelig nemt at fikse!

But, keep up the good work!

mvh Johan
Avatar billede dkjohn Nybegynder
27. januar 2001 - 21:44 #7
Kenneth-->en flash ting lyder helt fint.
Det burde vel ikke være nødvendigt at indsætte den i alle sider når sitet er opbygget i frames ?
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
28. januar 2001 - 17:59 #8
jeg kigger på det iaften.....
Avatar billede fico Nybegynder
28. januar 2001 - 21:30 #9
Put lidt Blur på.
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
29. januar 2001 - 01:21 #10
hej..
Jeg har lavet et forslag og lagt det op på:
http://www.jakel.dk/flashmenu/main.htm

Her kan du også downloade filen. Hvis du har problemer med at indsætte den i din html, så bare sig til. (Filen fylder præcis 4 kb, ligesom den gif du brugte før).

Håber det kan bruges.
/Kenneth
Avatar billede dkjohn Nybegynder
29. januar 2001 - 07:30 #11
Kenneth--> Tak, jeg kigger på det i aften og vender så tilbage.
Avatar billede dna Nybegynder
29. januar 2001 - 07:35 #12
det er da en ok menu, men hvorfor skifter navnet ikke også farve.. det ville jeg nu foretrække !!

dna
Avatar billede staz Nybegynder
29. januar 2001 - 12:34 #13
Det er da ikke nødvendigt og bruge flash til den smule rollover. Nu skal brugeren have flash player instaleret på sin computer for og kunne se siden. Og da vordingborgnet.dk sikkert henvender sig til en bred målgruppe skal siden være bruger venlig, og det er den ikke så længe man skal downloade et bestemt program for og se deres menu.

---- Staz ----
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
29. januar 2001 - 15:58 #14
staz--> Det har jeg tænkt på, og er kommet frem til følgende:

1. Brugerne skal sådan set kun klikke \"ja\", så er installeringen klaret. Jeg er opmærksom på den store frygt der er for at downloade når man er hjemmebruger, men jeg ser sådan på det, at det må brugeren altså indstille sige på. Mange andre sider bruger flash, og med tiden bliver det ligeså almindeligt som java er, og det var der jo også på et tidspunkt brugere der ikke kunne \"se\", uden at skulle downloade en ny browserversion. Så det må de altså lærer.

2. Desuden giver det at menuen er lavet i flash rig mulighed for at tilføje evt. animation til menuen senere, hvis det skulle blive aktuelt for at gøre den endnu mere dynamisk.

3. Jeg ved ikke helt hvor nemt der er at lade de hvide knapper blinke når der bliver trykket, samt at lade den sektion man befinder sig i forblive markeret med hvid knap udfor sektionens navn, som den er nu. Ihverfald tror jeg ikke jeg kan lave det, når menuen skal bruges i et framset (men jeg er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre)...

/Kenneth
Avatar billede dkjohn Nybegynder
29. januar 2001 - 23:26 #15
Kenneth-->Menuen er næsten ok, som den er nu, jeg har dog lige et par ting jeg godt kunne tænke mig at du rettede.
1. kan du få baggrundsfarven til var matche den på resten af http://vordingborgnet.dk
2. kan du gøre den lyse farve lidt lysere
3 og sidst men ikke mindst, kan du få få den til at åbne siderne i indholdsruden \"target=_indhold\" ?

Iøvrigt er jeg enig med dig i at selv om siden henvender sig til et bredt publikum, behøver man ikke holde sig til HTML/DHTML, iøvrigt hvis folk er interesserede nok i siden skal de nok sørge fora at hente de fornødene plug-ins.
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
30. januar 2001 - 10:12 #16
Lyder fint. Jeg ordner det iaften.
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
30. januar 2001 - 23:17 #17
DONE :)
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
31. januar 2001 - 15:57 #18
Er det bare mig, eller virker menuen ikke helt endnu? - Sig til hvis det er mig der har lavet en fejl, så må jeg se at få det rettet.

/Kenneth
Avatar billede dkjohn Nybegynder
31. januar 2001 - 17:13 #19
Jeg har endnu ikke lagt den nye version ud på nettet, så det er nok derfor :-)
På min egen maskine gør den ihvertfald det den skal.
Btw. hvilke farve nummer har du brugt til baggrundsfarven ?
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
31. januar 2001 - 21:16 #20
OK.
Baggrund #000066
lys blå menufarve #CCCCFF
Avatar billede dkjohn Nybegynder
31. januar 2001 - 22:00 #21
tak :-)