Avatar billede ingenting Nybegynder
08. februar 2004 - 22:42 Der er 83 kommentarer og
2 løsninger

Disk væk efter ny installation

Jeg har lige formateret min ene disk og lagt Win XP ind igen, men nu findes min anden disk ikke mere (120 gb) i stifinder.

Går jeg ind i computeradministration og diskhåndtering, så er den der, men den har ikke noget drevbogstav osv?? Der står den er i orden og aktiv.

Jeg havde delt denne disk op i 4 partioner, hvad er der sket, er alt nu væk, eller hvad fanden gør jeg, for at få det ordentlig ind igen?

Håber virkelig at i kan hjælpe her, da jeg mister rigtig meget arbejde hvis dette er væk??
Avatar billede ingenting Nybegynder
08. februar 2004 - 22:43 #1
Jeg bruger NTFS som filsystem på alle mine diske, også efter formatering og ny installation!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. februar 2004 - 22:48 #2
Er disken fundet i bios ?
Avatar billede Rune Sommer Mester
08. februar 2004 - 22:55 #3
Du kan evt. prøve programmet Power Quest Partition Magic 8.0
Det kan muligvis vise hvilken tilstand din 120disk befinder sig i.
Det kan være at den er fundet, men ikke kan finde boot-sektoren på disken.
Denne boot-sector skal så rettes - hvis dette self. er tilfældet.

Ellers når jeg har haft samme problem har jeg installeret XP i NTFS på disk 1 samtidig med at disk 2. (120) sidder i computeren. Det har løst problemet for mig 100% af gangene.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. februar 2004 - 23:02 #4
I "Computeradministration" -> "Diskhåndtering" prøv der at h-klikke på drevet og se om det er initialiseret af Windows.
Er det ikke det, skal det gøres!
Se evt. i Hjælp & Support i Windows, der har et kæmpe afsnit om dette.
Systemadministration -> Diskhåndtering -> Fejlfinding i forb. m. Diskhåntering
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 10:14 #5
du kan også se i diskhåndtering om begge diske er ntfs. har de alle drevbogstav?
ellers kan du jo omformattere den ene i diskhåndtering - bare et forslag
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 11:01 #6
Min disk er fundet i bios ja.

Thorun: Hvad mener du med, at du har installeret XP i NTFS på disk 1 samtidig med at disk to (120) sidder i computeren.

Det er jo nøjagtig hvad jeg lige har gjort???

Hvis jeg h-klikke i diskhåndtering på drevet, så kan jeg kun vælge vælge slet partion og hjælp. Men som sagt, det er med i diskhåndtering som disk 1 (den anden er disk 0). Der står den er online, i orden og aktiv. Men den har ikke noget drev bogstav?? Den skriver heller ikke noget om hvilket filsystem der er på denne disk?

Dannyboyd: Det hjælper jo ikke at omformatere den, så mister jeg jo alla data, og det er jo IKKE meningen!!
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 11:12 #7
ok du går i diskhåndtering h.klik dit drev vælg "change drive letter and path"
så tildeler du et drevbogstav til drevet. nu burde det virke.
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 11:18 #8
Hvor ville jeg dog ønske at folk gad læse ens kommentar ordentlig igennem inden besvarelse....

Se min besvarelse af 09/02-2004 11:01:09, hvor jeg skrev:

Hvis jeg h-klikke i diskhåndtering på drevet, så kan jeg kun vælge vælge slet partion og hjælp

Så kan jeg jo ikke foretage den handling som du lige skriver dannyboyd??
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 11:31 #9
sorry hvis jeg ikke havde læset dit indlæg rigtigt.
hvis du også havde xp på den "anden" disk er det dens bootsector der gør at du ikke kan komme i kontakt med den, men du kan rette fejlen ved at køre en repair på den "anden" disk. så får du bare 2 xp installationer men det retter vi til senere...
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 11:31 #10
Den forstår jeg ikke helt. Jeg havde ikke noget styresystem på den disk der ikke kan findes nu??
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 11:36 #11
nå , så dur det ikke desværre
Avatar billede guldbamse Nybegynder
09. februar 2004 - 11:43 #12
Prøv at højreklikke på Disk 1 ikke på selve partionen. Du burde kunne vælge importer disk eller genindlæs disk, tror jeg det hedder på dansk (rescan på engelsk).
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 12:04 #13
Der kan jeg kun vælge konverter til dynamisk enhed, egenskaber og hjælp??
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 12:17 #14
Jeg har lige prøvet med Power Quest Partition Magic 8.0.

Under type, hvor den på min anden disk skriver NTFS der skriver den bare type44 for denne. Jeg kan heller ikke tildele den et drev bogstav her, hvad fanden er der galt??
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 12:25 #15
Hvis det hjælper jer noget, så er min disk følgende: Maxtor 6Y120LO
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 12:34 #16
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 12:47 #17
Jeg har ikke noget diskette drev, kan jeg lave en boot cd eller noget med dette program, hvis ja, hvordan?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 13:12 #18
man kan lave en bootdc med f.x. nero, men jeg skal lige finde ud af hvordan jeg opretter et image af disketten først, måske andre ved det?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 13:24 #19
nu har jeg lavet et image af disketten som jeg kan sende til dig på din email, men har du nero?
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 13:33 #20
Jeg har nero. Har du oprettet et image af en diskette med powermax?

Du kan sende den til egensevej@oncable.dk.

Tak.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 13:38 #21
nej- jeg har oprettet den med noget der hedder winimage.
I nero skal du vælge boot cd og så klikke og browse til imaget.
Jeg kan dog ikke garantere at det virker, men ved powermax info stod der den kunne rette fejl ved ikke detectede Hd.
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 13:44 #22
OK, du må meget gerne sende det til ovenstående mail adresse, så prøver jeg lige. Tak.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 13:44 #23
så er den sendt...
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 15:13 #24
Jeg har nu brændt den over til en boot-cd. Jeg genstarter, men den står bare og loader helt vildt, og til sidst starter Windows. Jeg har brændt det på en RW skive.

Der ligger kun den ene fil på skiven, burde den ikke pakke image'et ud på skiven, så der lå flere filer??
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 15:15 #25
Jeg prøver lige på en alm. skive. Jeg skal slå expert settings til?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 15:16 #26
jo det burde den da, men jeg kan sende filerne udpakket så kan du selv se om du kan få det til at virke.
Avatar billede Rune Sommer Mester
09. februar 2004 - 15:21 #27
det virker ikke "bare" at brænde filerne fra en boot disk over på en CD og så håbe på at den kan boote.
Der skal lægges nogle filer ned i en boot-sector på disken - som du normalt ikke har adgang til.
Nero kan brænde en boot-cd, HVIS filerne fra en diskette er tilgængelige. F.eks. hvis de ligger udpakket på harddisken. (ellers beder Nero vist om at man isætter Win98 CD'en. Kan ikke huske det helt på hvilken måde den gør det)
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 15:23 #28
OK, nu er jeg endnu mere på bar bund. Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede Rune Sommer Mester
09. februar 2004 - 15:42 #29
Hvis Partition Magic kun siger at det er en type44 disk, så er det fordi "the partition table" er blevet "ødelagt" på en eller anden måde.
Hvis i søger på google efter bootcd win98 så findes der et hav af muligheder: een af dem:
http://www.nu2.nu/bootcd/#singledemu

Mulige lønsninger til at løse HD problemet på:
http://www.eio.com/public/harddrv/0993.html

Eller en anden løsning er måske (hvis det kan lade sig gøre) at lave en ghost af disken over på en anden disk, og så læse filerne derfra.
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 15:48 #30
Så hvad skal jeg helt nøjagtig gøre nu?

Jeg er ved at hente denne: http://www.ultimatebootcd.com/

Der ligger Powermax på i forvejen, mon jeg kan fixe det på denne måde??
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 15:55 #31
jeg har lige testet det i nero med det image jeg sendte til dig og det virkede fint
. Du skal indstille bios til at boote på cdrom og så lægge cdén i dit primære cdromdrev. så starter den powermax op, men filerne kan ikke ses fordi de ligger som et bootimage ...
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 18:03 #32
Jeg har læst mig til at problemer med denne type 44 kan skyldes Norton GoBack, som jeg havde installeret inden formatering, kan fejlen ligge her??

http://www.eio.com/public/harddrv/0923.html
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 18:16 #33
ja det er ikke helt umuligt , har du prøvet at afhjælpe problemet?
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 18:43 #34
Ja, det har jeg. Hjælper ikke, Powermax konkludere bare at der ikke er fejl på drevet. Iflg. Powerquest selv http://www.powerquest.com/support/primus/id4233.cfm

kan det være min MBR der er ødelagt, jeg kan fixe den igen?
Avatar billede Rune Sommer Mester
09. februar 2004 - 19:11 #35
Har du læst det ordentligt igennem? og HAR du forsøgt at boote op på en bood-disk og køre denne nedenstående kommando?
FDISK /MBR

... It may also be necessary to do an FDISK /MBR to repair the master boot record. Once this is done, you should have no problems. If GoBack still has a lock on the partitions you will need to contact Adaptec to have the references removed correctly.

Lyder til at dette er den eneste løsning.
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 19:25 #36
Og hvad gør dette lige nøjagtig ved mit drev?? Sletter den noget eller hvad? Hvis jeg nu bare skriver FDISK /MBR vil den så ikke kun checke mit c drev, altså den harddisk som køre helt fint??
Avatar billede Rune Sommer Mester
09. februar 2004 - 19:44 #37
Jeg har absolut ingen anelse hvad der sker. Men jeg tror ikke der er nogen andre muligheder. Tror bare den genskaber MBR.
Men hvis den IKKE gør - ja - så hedder den nok alligevel format d:
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 20:04 #38
ja den ændrer som sådan ikke data på disken, kun selve bootsectoren på disken, så der sker ikke noget ved at forsøge.
Har du prøvet at køre powermax?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 20:19 #39
Nå powermax hjalp ikke kunne jeg se. desværre

Der er en her, som har chkdsk /r for at fjerne go back. Han skriver tak for hjælpen så mon ikke det virker. http://forums.techguy.org/t198058/s42cd90485e8bf409142861c07639ef7d.html
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 22:25 #40
Jeg har prøvet chkdsk /r, men så tjekker den jo kun mit c drev som ligger på den "gode" HD. Hvordan sætter jeg den til at tjekke et drev som intet drevbogstav har?? Kan man overhovedet dette??
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 22:33 #41
nej det har du lidt ret i, men du skal på en eler anden måde starte op i dos og så køre chkdsk :drevbogstav /r. hvis du kunne lave en bootcd med win98bootdiskette på så burde det kunne virke.
altså jeg tror at du vil kunne se drevet fra dos?
Avatar billede Rune Sommer Mester
09. februar 2004 - 22:36 #42
jeg venter i spænding til "ingenting" prøver denne "Fdisk /MBR" kommando.
når partitionen ikke kan detekteres som Fat23 vil den ikke kunne få tildelt et drevbogstav i dos-mode. Dvs. chkdsk vil ikke kunne virke selvom der bliver bootet på en frisk win98 diskette.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 22:38 #43
nå nej- du har ntfs ja så skal du lave en bootcd med noget der hedder ntfs uneraser og læse drevet derfra. http://www.uneraser.com/
husk at lægge chkdsk på disketten .. så er det sikkert dos der redder igen
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2004 - 22:43 #44
Det bliver først i morgen, da jeg lige skal have fat i et USB diskettedrev fra mit arbejde.

Dannyboyd: Kan du lige lave en lille guide til hvordan dette program du bruger og hvordan jeg skal bruge chkdsk osv, når jeg skal gøre det i morgen??
Avatar billede Rune Sommer Mester
09. februar 2004 - 22:48 #45
fandt du ikke ud af at lave en boot CD ?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 22:59 #46
jeg sender et bootimage til dig - så laver du en bootcd med filerne på med nero bootcd osv...
når den er startet op er det vist bare at finde drevbogstav -derefter chkdisk /r
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 23:04 #47
, men du kan jo sagtens prøve thoruns forslag med fdisk /mbr hvis det virker..
det er hurtigt og nemt.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 23:17 #48
nå jeg får ikke tid til mere i aften. vi kan snakkes ved imorgen.
Vi kan ikke køre de kommandoer fra dos så længe dit drev er ntfs, men det kan vist konverteres til fat32 med PM.
En sidste løsning kunne være at installere et styresystem på den ene partition.
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 08:13 #49
Hvad mener du med at vi ikke kan køre de kommandoer fra dos så længe mit drev er ntfs? Heller ikke hvis jeg benytter det uneraser.com program??

I er sikker på, at jeg ingenting sletter hvis jeg køre fdisk /mbr?

Er det bare at lave en Win98 startdiskette, kan jeg så køre kommandoen fdisk /mbr fra denne?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 13:14 #50
nej for det starter sine egen menuprompt, hvor man ikke kan køre kommandoer men se drev og kopiere. Men vi kan da lave en bootcdrom med den så kan du sikkert få adgang til dit drev. så skal du godt nok kopiere over manuelt.
JA vi er sikre på du ikke sletter noget med fdisk /mbr, og hvis det er kan det nemt reddes igen.
Prøv bare den  og se om det hjælper.
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 13:21 #51
Jeg har snuppet et diskettedrev fra arbejdet, laver jeg så bare en Win 98 startdiskette, kan den genkende kommandoen fdisk /mbr ??

Vil drevet kunne tilgås fra dos med et drevbogstav?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 13:31 #52
nej det kan ikke tilgås fra dos da det er ntfs. , men fdisk kan dog stadig se et ntfs drev så du skal først prøve fdisk /mbr.
Men jeg kan sende dig et image af uneraser -så laver du en bootcd , hvor du får adgang til drevet i en stifinder menu. så kan du kopiere over.
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 13:43 #53
ok, men hvordan skal jeg skrive i dos for at bruge fdisk. Hvis jeg bare skriver fdisk /mbr, så gør den det vel bare på mit c drev (gode HD)??

Du må meget gerne sende det image (hvis jeg kan finde ud af at lave en boot cd i dag), så kan jeg altid kopiere det over fra de enkelte partioner på den dårlige HD hvorefter jeg kan formatere denne og starte på ny, hvis fdisk ikke skulle virke...
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 13:51 #54
jeg er ikke helt sikker på om den vælger den gode disk. skulle der ske det at du ikke kan boote på den kan du altid køre en repair.
prøv at gå i fdisk og se hvad muligheder du har med det dårlige drev. derefter fdisk /mbr -det er gratis.
Hvor stammer den hd egentlig fra? har den siddet i en anden pc eller hvad?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 13:55 #55
nu er den sendt..good luck
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 14:03 #56
Hentyder du til den dårlige. Den har siddet i min computer hele tiden. Den sad i inden jeg formatere mit C drev og installerede igen. Før formatering var der ingen problemer med at finde den dårlige HD, først efter ny installation, det satans Norton GoBack!!

Hvis drevet i dos nu hedder fx f, hvordan skriver jeg så fdisk kommandoen??

Jeg kan ikke se hvis man bare skriver fdisk /mbr, så vælger den vel alt andet lige mit c drev, skal den ikke, for nu køre den perfekt, ikke skide fedt at skulle til at lave repair osv. på dette igen...
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 17:26 #57
Jeg har nu lavet en Win98 startdiskette (via bootdisk.com), og sat mit diskettedrev som first boot, den loader bare lidt, så starter den Win Xp op i stedet, hvorfor det??

Jeg har fået lavet et CD image af uneraser, det starter fint, men hvordan fanden kan se jeg hvad der ligger, den finder to HD'er, men jeg kan jo ikke se hvad der ligger eller kopiere det over??
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 17:54 #58
Jeg har prøvet at lade uneraser scanner min dårlige HD, og den finder faktisk samtlige NTFS partioner, men når jeg så vil kopiere noget, så skriver den at man skal have den fulde version får at kunne det. Pis!!
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 18:07 #59
nå det var mærkeligt . heldigvis har jeg i mellemtiden fundet noget andet som kan det samme, og som jeg ved virker....
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 18:12 #60
så du får lige et nyt image , så kan du igen
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 18:19 #61
vi skal vel også have lukket det spm. på et tidspunkt?
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 21:51 #62
Jeg har ikke modtaget noget nyt image fra dig??

Ja, det skal da lukkes, men da først når jeg er nået frem til en god løsning!!
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. februar 2004 - 22:33 #63
Jeg har fået det på min mail adresse på arbejde. Kan du ikke sende det til den adresse jeg har angivet på denne side?? Tak.

Skal jeg så bare lave et nyt image med dette, så kan jeg kopiere fra et NTFS drev til et andet NTFS drev, for det kan man da ikke med uneraser kan man, kan man da ikke kun kopiere til et FAT drev?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 22:53 #64
ok sender til din private email nu....good luck
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 14:35 #65
Hvordan står det til?

Er HD'en blevet reddet eller hvad er der sket ?
(følger tråden med største interesse)

Thorun
Avatar billede edelbo Nybegynder
13. februar 2004 - 14:39 #66
Jeg har fået at vide fra en ven idag, at jeg kunne prøve at lave en Ghost af disken, og så åbne ghost image i ghost viseren, hvor jeg så kunne kopiere mine data ud fra bagefter. Derefter prøver jeg med en fdisk /mbr eller laver en formatering af disken (ender nok med en formatering)!!
Avatar billede edelbo Nybegynder
13. februar 2004 - 14:41 #67
NTFS reader kan ikke benyttes, da jeg skal scanne mit HD først, for at finde partionerne, hvilket det værktøj ikke kan, og uneraser kan ikke kopiere i demo udgave, men Ghost skulle efter sigende kunne klare det uden problemer!!
Avatar billede ingenting Nybegynder
13. februar 2004 - 14:42 #68
ahh...fuck. Sidder ved min ven og får lidt undervisning i Ghost nu, så derfor er det også hans profil vi har svaret med uden jeg opdagede det, hmm... Bare for at i er med!!
Avatar billede serverservice Praktikant
13. februar 2004 - 15:01 #69
hvorfor har du íkke prøvet en fdisk /mbr endnu - det er gratis
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 15:12 #70
Jeg kan også anbefale Ghost. Lækkert program. Jeg tænkte faktisk på det i starten af tråden, men glemte at skrive det ned. Håber Ghost kan klare det... da ghost nogen gange godt kan ha' problemer med at lave backup af noget hvis det ikke kan læse MBR-ordentligt...
Avatar billede serverservice Praktikant
13. februar 2004 - 15:17 #71
er der så ikke en ghost explorer? så kan du måske læse disken derfra?
Avatar billede ingenting Nybegynder
13. februar 2004 - 15:23 #72
Men ven siger at Ghost via dos kan læse partitionsoplysninger via Bios, så derfor burde det ikke være noget problem at MBR skulle være i stykker.

Og jo, derefter kan man kopiere via Ghost Explorer uden problemer!!

Jeg prøver så snart jeg kommer hjem, skal nok lade høre fra mig senere!!
Avatar billede guldbamse Nybegynder
13. februar 2004 - 15:38 #73
Undskyld jeg lige blander mig....

Men hvorfor ikke bare installere Recovery consollen og så bruge FixBR eller FixMBR?

Så slipper i for al den ballade!

/Guldbamse
Avatar billede ingenting Nybegynder
13. februar 2004 - 15:39 #74
Hvordan det? Hvordan installerer jeg den, og hvordan gør jeg så efterfølgende, uden der bliver slettet noget??
Avatar billede guldbamse Nybegynder
13. februar 2004 - 15:44 #75
fra XP CD'en \i386 kør winnt32.exe /cmdcons

genstart vælg recovery console

i den nye prompt skriv help for en liste over kommandoer!

Jeg tror du skal bruge SELECT for at vælge disken og derefter FIXBR eller FIXMBR

/Guldbamse
Avatar billede ingenting Nybegynder
13. februar 2004 - 15:46 #76
OK, så jeg booter op fra Win XP cd'en, vælger recovery console? Hvordan bruges de 3 kommandoer lige som du nævner der?? Og de sletter ikke noget??
Avatar billede serverservice Praktikant
13. februar 2004 - 15:48 #77
svaret er NEJ de sletter ikke noget...
Avatar billede guldbamse Nybegynder
13. februar 2004 - 15:52 #78
hvis du booter fra CD'en skal du vælge r for repair (eller reparer) og så vælge consollen. Det jeg mente var at installere den permanent!

/guldbamse
Avatar billede ingenting Nybegynder
13. februar 2004 - 15:54 #79
Jeg køre den bare direkte fra CD'en!! Men hvordan bruger jeg de kommandoer, er ikke helt med, og hvordan sikre jeg mig, at jeg vælger den korrekte disk??
Avatar billede guldbamse Nybegynder
13. februar 2004 - 16:02 #80
Når du har startet consollen ligner det en kommando-promt! jeg har kopieret de kommandoer der findes fra min egen XP, den er på engelsk! Du skal selvfølgelig sikre dig at du valgt den rigtige disk. Det er SET kommandoen.

Recovery Console commands The following commands can be used with the Recovery Console:

Attrib
Changes the attributes of a file or directory.

Batch
Executes the commands specified in the text file.

Bootcfg
Boot file (boot.ini) configuration and recovery.

ChDir (Cd)
Displays the name of the current directory or changes the current directory.

Chkdsk
Checks a disk and displays a status report.

Cls
Clears the screen.

Copy
Copies a single file to another location.

Delete (Del)
Deletes one or more files.

Dir
Displays a list of files and subdirectories in a directory.

Disable
Disables a system service or a device driver.

Diskpart
Manages partitions on your hard drives.

Enable
Starts or enables a system service or a device driver.

Exit
Exits the Recovery Console and restarts your computer.

Expand
Extracts a file from a compressed file.

Fixboot
Writes a new partition boot sector onto the specified partition.

Fixmbr
Repairs the master boot record of the specified disk.

Format
Formats a disk.

Help
Displays a list of the commands you can use in the Recovery Console.

Listsvc
Lists the services and drivers available on the computer.

Logon
Logs on to a Windows installation.

Map
Displays the drive letter mappings.

Mkdir (Md)
Creates a directory.

More
Displays a text file.

Net Use
Connects a network share to a drive letter.

Rename (Ren)
Renames a single file.

Rmdir (Rd)
Deletes a directory.

Set
Displays and sets environment variables.

Systemroot
Sets the current directory to the systemroot directory of the system you are currently logged on to.

Type
Displays a text file.

eller søg på recovery console på www.microsoft.com

/Guldbamse
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. februar 2004 - 11:32 #81
Yes, så lykkedes det endelig, men ikke med nogle af de værktøjer nævnt her.

Jeg prøve via recovery console, via kommandoen map fandt jeg hvilke HD den kunne finde. Den fandt begge. Jeg valgte så den dårlige HD (disk1) og skrev fixmbr \Device\HardDisk1. Den sagde at den havde skrevet en ny mbr, men efter næste opstart var der intet nyt sket, stadig en et filsystem type 44, og kunne ikke findes i Explorer!!

Derefter prøvede jeg Ghost. Den fandt begge disk, men stadig en type 44, den skrev noget med at Norton GoBack drivers skulle loades først, disse har jeg ikke mere da Norton GoBack er afinstalleret (heldigvis), så Ghost kunne heller ikke hjælpe!!

Jeg begyndte at søge på nettet, og fandt følgende:

http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/index.asp

Administrator's Pak 4.1

Pakken indeholde programmet ERD Commander 2003. Jeg oprettede en Boost CD med programmet, genstartede computeren og ERD Commander 2003 loadede. Ved hjælp af dets indbyggede disk commandor scannede jeg den dårlige HD, efter noget tid fandt den alle partitionerne på denne, hvorefter jeg kunne kopiere alle mine data over på den gode HD. Herefter var det bare at formatere den dårlige HD, så nu køre det hele perfekt igen, sikke en tur!!

Smid venligst et svar, jeg vil fordele point efter hvor meget i har hjulpet!!
Avatar billede Rune Sommer Mester
14. februar 2004 - 11:36 #82
En lille bitte smule.
Thorun
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 12:07 #83
ok
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. februar 2004 - 12:14 #84
Jeg giver dannyboyd flest, da han klart har været mest hjælpsom, både her på siden og genne mail.

Tak for jeres hjælp!!
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 12:16 #85
ok . tak for din gode feedback