Avatar billede creationzone Nybegynder
08. februar 2004 - 19:27 Der er 5 kommentarer

Defekt webhotel!

Hej Eksperter,

Jeg har for 3 uger siden købt et webhotel hos en dansk udbyder som jeg ikke vil nævne her. I de 3 uger har der kun været problemer, problemer med MySQL, problemer med PHP og problemer med FTP. Efter at det er min firma-side og min e-mail har været nede i 5 dage uden at de har reageret på det, har jeg nu endelig valgt at flytte med det samme igen.
Nu er det så bare at de siger alt det der i deres betingelser med at de ikke kan stilles til ansvar og man ikke kan få refunderet betaling ved opsigelse. Men jeg vil da mene at det må kunne lade sig gøre når deres service har været så dårlig og deres webhotel praktisk talt ikke har virket, der må da også være en slags garanti selv på webhoteller, eller hvad? Det er måske ikke rette sted at spørge, men ved ikke hvor jeg ellers skal spørge om det. Håber der er nogle der kan hjælpe!

M.v.h.
Mobster
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
08. februar 2004 - 19:35 #1
Jeg gad godt vide hvilket webhotel du snakker om..? Det lyder som B-one, og hvis det er tilfældet, er det godt du har flyttet fra dem. Der er desværre ikke meget at gøre, for at få dine penge retur.. Men skriv da endelig hvilket webhotel det er, så andre kan blive advaret..!

/mr.t.man
Avatar billede creationzone Nybegynder
08. februar 2004 - 19:38 #2
Nej det er ikke B-One, selvom man skulle tro det var tilfældet. Har også selv en side hos B-One, men yder faktisk god service i forhold til denne udbyder!

Men jeg vil ikke hænge denne udbyder ud endnu, før jeg har snakket med dem og forhåbenligt fået en rigtig god begundelse!
Avatar billede pehory Nybegynder
08. februar 2004 - 22:52 #3
Jeg vil da mene at hvis din udbyder har garanteret en oppetid på 99.9 % eller noget i den stil, så har du ret til at få dine penge tilbage. Ellers må du jo klage til nogle råd af en slags.
Hvis ikke kan du jo "bare" skrive det mange steder (på forums) så de får noget dårlig omtale.
Der er også den fede løsning; true med at kontakte dr's "kontant" eller et program af samme stil ;-)
Avatar billede creationzone Nybegynder
08. februar 2004 - 23:04 #4
De har faktisk lovet både 99.9% oppetid og 24-timers mail-service, og de har ikke holdt nogle af de aftaler. Så umiddelbart vil jeg mene at der må være noget forbruger-beskyttelses-lov så sådan nogle firmaer ikke bare kan skode deres kunder og beholde pengene. Hvad med den der almindelige 2-års garanti hvis et produkt ikke er i orden, gælder det ikke her?

Well, de er ikke vilde med at tale med mig lige nu, men jeg holder lige denne tråd åben til jeg ser hvad der sker!

Mobster
Avatar billede pehory Nybegynder
09. februar 2004 - 11:54 #5
Synes bare du skal gå til forbruger rådet eller så noget. Så skal der nok komme orden på det.
Ellers vil jeg da mene at du har en rigtig god sag hvis det ender i retten ;-) (hvis du kan bevise at de har været nede mere end 8,76 timer (0,1% af et år))