Avatar billede martin-alm Nybegynder
07. februar 2004 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Gendanelse af win xp, nyt bundkort laved totalt rod i det.

Hejsa alle.

jeg har fået et virkeligt stort problem! efter jeg skiftede bundkort, kunne jeg ikke starte min pc op, den genstartede hver gabg lige når win xp logoet kom frem! nu ´har jeg så installeret et andet win xp på samme hd men er det muligt på en måde at reparere det gammle eller at hente alt ud af det! jeg har virkelig meget uundværdligt der! håber meget på en kan hjælpe!
Avatar billede snaptil Nybegynder
07. februar 2004 - 15:52 #1
ikke for noget men kan ikke se hvorfor der skulle være nofget galt med det der er på den hd.. styre sys o  lignende når det er bundkort du har skiftet.. putter du din hd i en anden pc virker den vel.. har du mulighed for at teste det
Avatar billede martin-alm Nybegynder
07. februar 2004 - 15:58 #2
det hele ligger på hd'en men hvorfor kan xp pludselig ik starte op når jeg har skiftet bundkort??
Avatar billede peet-49 Novice
07. februar 2004 - 15:59 #3
Du skal køre en repair af windows.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
07. februar 2004 - 16:01 #4
ok og hvordan gør man det?
Avatar billede snaptil Nybegynder
07. februar 2004 - 16:11 #5
xp disken i vælg ny installation
2 gange
næste gang siger den at den har fundet noget gammelt xp og her vælger du så rep.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
07. februar 2004 - 16:13 #6
det vil jeg prøve!
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. februar 2004 - 20:40 #7
Sådan laven en Repair

1 Du skal have din XP-skive parat.

2:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

3: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

4: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

5: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

6: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede snaptil Nybegynder
07. februar 2004 - 22:41 #8
for at gøre en kort historie lang...??? bufferzone tror sku..----------- han er godt i gang
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2004 - 01:14 #9
filen "undo_quimode.txt" forsvinder dog ,når man vælger at lægge sp1/sp1a ind på en XP-baseret maskine, så fejlen er rettet på de maskiner, der har fået lagt sp1/sp1a ind. Så led ikke fortvivlet og forgæves efter filen.
Avatar billede dustie Mester
10. februar 2004 - 01:23 #10
"ikke for noget men kan ikke se hvorfor der skulle være nofget galt med det der er på den hd.. styre sys o  lignende når det er bundkort du har skiftet."

'snaptil' når man skifter bundkortet ud og smider et nyt i er der en fandens masse drivers der vil lave rod. Så der er faktisk ikke noget underligt i det ikke virker, tværtimod!

Jeg plejer at uninstall alt mit hardware, lukke ned, skifte ud og boote op igen. Så plejer det at virke. Det er i hvert fald langt mere sikkert end at lade de gamle drivers til alt på bundkortet ligge for det ender næsten altid i BSOD ved boot.