Avatar billede fathat Nybegynder
06. februar 2004 - 17:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Starte w2k op fra harddisk

Jeg har en del problemer med at få installeret w2k! (det har jeg altid haft) (vil ikke boote op)

Det jeg plejer at gøre er at kopiere windows 2000 cdén ind på mit c: drev. Så booter jeg op i dos med min 98 startdiskette!

Det er så nu jeg ik kan huske hvad jeg skal skrive for at den begynder installationes programmet..

noed med d:i386 - osv! kan i huske det?
06. februar 2004 - 17:48 #1
D:
cd \i386
Winnt
(evt. winnt /b, jeg kan ikke huske havd /b er godt for, og om det også er nødvendigt under W2K)
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 17:52 #2
hvis du har alle installationsfilerne i en mappe på c drevet f.x win2000 så skriver du c:\win2000\setup.exe      så starter det
06. februar 2004 - 18:01 #3
dannyboyd>> det er også Winnt, når du installerer fra en mappe på harddisken.
/b = diskless => boot filerne bliver loaded på Hardisken, i stedet for disketter. Kræver 4 - 5 MB mere under installation.
Ved stadig ikke om den er nødvendig under W2K, men jeg vil forslå at du prøver MED /b først
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 18:17 #4
du kan også indstille din bios til at boote fra cdrom og så starte installationen fra w2k cd`en. bare et forslag