Avatar billede msamsing Nybegynder
05. februar 2004 - 09:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 skærme på gl. G4 med rage 128 pro ?

Hej
Jeg arbejder på en mac G4 450mhz, OS 9.2, m. ati rage pro 128 grafik (vga/dvi). Jeg har 2 skærme som jeg gerne vil benytte således, at den ene bruges som arbejdsflade og den anden til værktøjer samt mailprg. og div.
Kan det lade sig gøre med nuværende setup?
Eller skal jeg investere i et nyt grafikkort?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2004 - 10:30 #1
To attach a second Apple flat panel display, what you can do depends on the connectors on the video card that you have. If you have one ADC connector and one DVI connector, then you need a product like the DVIator ($95) from Dr. Bott:

http://www.drbott.com/prod/db.lasso?code=0111

If you have an VGA and ADC, it wouldn't be cost effective.

Link til info: http://ej.typepad.com/macmike/2003/10/using_two_monit.html

/per
Avatar billede msamsing Nybegynder
05. februar 2004 - 12:27 #2
hmmm! Hvordan er det et svar?
Avatar billede msamsing Nybegynder
05. februar 2004 - 12:33 #3
Jeg skulle måske lige skrive, at det drejer sig om 2 CRT skærme.
Avatar billede batting Nybegynder
05. februar 2004 - 12:44 #4
Jeg sidder med en G4 og har smidt et ekstra skærmkort ind. Jeg fandt et gammet "3Dfx Voodoo3" kort. Model navnet er Voodoo3 2000. Det var en nem og billig løsning - kortet kostede 300 kr. brugt. Kig ind på www.demoshop.dk.
Avatar billede msamsing Nybegynder
10. februar 2004 - 09:17 #5
jeg kan nu ikke finde kortet du snakker om
Avatar billede msamsing Nybegynder
10. februar 2004 - 09:21 #6
ok har fundet et på dba. Men kører du med 1 skærmbillede på 2 skærme? hvor stor en G4 sidder du med?
Avatar billede msamsing Nybegynder
10. februar 2004 - 09:46 #7
Okay! Kan det lade sig gøre med et - Sapphire RADEON 7000, 64 mb - kort? Det koster 350 på edbpriser. Det er noget med at man kan flashe ROM'en, så kortet bliver mac kompatibelt i stedet for pc-kompatibelt. Hvordan gøres det lige?
Avatar billede msamsing Nybegynder
21. februar 2004 - 22:40 #8
lukker her!