Avatar billede stjernekasteren Nybegynder
04. februar 2004 - 23:29 Der er 10 kommentarer

php og min computer

Hejsan

Jeg har et lille problem med nogle php sider jeg har lavet i en "lær php på x antal timer ;)"

Der er tale om en form der returnerer de indsatte data, men det virker ikke på min computer. Jeg har fået en ven til at prøve siden og det virker fint på hans maskine.

Er der nogle indstillinger der skal være opsat på en bestemt måde for at kunne vise php sider rigtigt?

Siden er på www.nicetune.frac.dk
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 23:31 #1
er det samme kode som i http://www.eksperten.dk/spm/461166 ?
Avatar billede stjernekasteren Nybegynder
04. februar 2004 - 23:33 #2
Det er det samme som det sidste indlæg i den tråd.
Det var først der jeg fik en til at afprøve det, og der fandt jeg ud af at det fungerede - bare ikke på min computer.
Avatar billede danny_k Nybegynder
04. februar 2004 - 23:34 #3
Du kan forsøge at installere det hele igen. Denne program-pakke installerer apache, php og mysql i en og samme omgang så det virker fra starten. Det er nemt.
http://download.com.com/3000-2165-6474268.html?tag=lst-0-1
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 23:34 #4
i din index er din form til index og ikke til /action.php som før
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 23:35 #5
det er ikke php som ikke virker!
Avatar billede stjernekasteren Nybegynder
04. februar 2004 - 23:35 #6
det er bare en fil nu og med den kode som der er i et af de sidste indlæg i den forrige tråd.
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. februar 2004 - 23:36 #7
PHP ændrer sig stadig for hver ny version, og derudover er der en masse indstillinger man kan lave, så det er et ret almindeligt problem.  Det er dog sjældent et stort problem for php-koden behøver jo kun at virke på den server den er skrevet til at virke på.

Hvis du vil gøre koden mere 'virker allevegne' (og det er altid en god ide) kommer du til at vise koden og fortælle hvad der går galt.

mvh JakobA
Avatar billede stjernekasteren Nybegynder
04. februar 2004 - 23:37 #8
nej jeg ved godt at det virker, men bare ikke på min computer. Det jeg spurgte om var om der var nogen indstillinger på computeren som skulle opsættes på en bestemt måde.

Det er en fejl på min comp.
Avatar billede moefelt Nybegynder
05. februar 2004 - 03:59 #9
hey - det er korrekt som /codebase siger; du skal ændre din <form action="index.php" method="POST"> fra action="index.php" til action="action.php".

Moefelt
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2004 - 04:19 #10
Hvis du ikke fortæller os hvad der nøjagtigt går galt, hvordan skulle vi så kunne fortælle dig, hvilke ting, der er forkert sat op på din maskine? "Det virker ikke" er så langt fra nøjagtigt, og siger os ingenting.