Avatar billede grandahl Nybegynder
04. februar 2004 - 10:59 Der er 16 kommentarer

low noise kabinett og stømforsygning trejde gang

hejsa eksperter
nu prøver jeg igen at lave et spørgsmål da jeg har brug for hjælp til nogle ting når jeg skal samle min nye pc,
den skal være så lydløs som mulig alt indmaden har jeg fundet på nær psu/strømforsygningen og kabinettet og det er jo så rimelig vidtigt hvad dewt bliver for noget da det er dem der larmer mest!
så er der nogle der kan hjælpe mig med hvad det skal værer for noget! ligeglad med div. dioder osv p¨å kabinettet det skal bare være lownoise! det samme med psu. om det er samlet eller om det skal købes to forskellige steder er ligemeget bare det holder sig under ca 1000 kr vis det er muligt!
Håber der er nogle der gider hjælpe, 3 gang jeg oprettet et spørgsmål ang det her! bare rolig de andre er lukket! bare omformuleret kan jo værer det er mig der er dårlig til at formulerer mig, men 3 gang er lykkens gang!
der skal værer plads til andklning i da jeg skal sætte det i. ellers o med en masse forslag alle eksperter :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2004 - 11:04 #1
04. februar 2004 - 11:08 #2
http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=SILENT,SIPS
På Studiedata har de mange ÆGTE lownoise ting, i stedet for nogen der bare skriver det for at få kunder.
Men køb noget hvor der er angivet db, i stedet for at der bare stå at den er 'lydløs'.
Avatar billede grandahl Nybegynder
04. februar 2004 - 11:31 #3
dvs det er lige meget med kabinettet bare psu har en lav db ???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. februar 2004 - 12:00 #4
Kabinettet støjer ikke, det er de svingninger som kommer i kabinettet fra blæsere og drev der støjer. Dette kan dæmpes med gummi ophæng af diske og "måtter" på kabinettets sider (indvendigt)!
Avatar billede grandahl Nybegynder
04. februar 2004 - 12:12 #5
skal lige have skåret det ud i pap, dvs jeg skal bare finde et kabinett også bare sørge for en psu med en lav db niveu?
Avatar billede grandahl Nybegynder
04. februar 2004 - 12:15 #6
et kabinett med måtter evt...?`vandkølning kommer der i computern så cpu blæser er der ik noget af. men er det bare hvilket som helst kabinett?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. februar 2004 - 13:14 #7
Hejsa
Du glemmer en MEGET vigtig ting: PRISEN - hvad vil du slippe for det??

Her har du et godt bud som er ret billigt:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11016
Avatar billede grandahl Nybegynder
04. februar 2004 - 14:04 #8
som beskrevet i ? omkring 1000 kr gerne mindre selfølgelig og vis det er nødvendigt mere!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
04. februar 2004 - 14:50 #9
Så står mit bud ved magt :o)
Avatar billede martinj Nybegynder
05. februar 2004 - 08:36 #10
Vedr. strømforsyning så har www.shg.dk 2 rimelige billige lownoise strømforsyninger. Chill Innovation ATX-Power Supply 350Watt, Ultra Lownoise 17-19 db. her er en test af den: http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2154
Og så er der Deluxe Systems ATX-Power Supply 400W, Ultra Lownoise 15-17 db. Jeg har lige købt sidsnævnte men har ikke fået den testet endnu. Begge strømforsyninger ligger på 400 - 489 kr.
Avatar billede martinj Nybegynder
05. februar 2004 - 08:44 #11
Vedr. kabinet så har cheiftec lavet et godt og riemlig lydsvagt kabinet: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13019
Endelig så er der noise control kabinetter som også er gode. http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=4
Avatar billede grandahl Nybegynder
05. februar 2004 - 12:21 #12
martini du er en * men men men det kabinett er strømforsygningen ok der eller skal jeg skifte den ud med en af dem fra shg??`??
Avatar billede martinj Nybegynder
05. februar 2004 - 12:55 #13
Strømforsyningen i chieftec'en er denne model: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13001 og den er ikke noget at råbe hurra for hvis systemet skal være støjsvagt. Da den følger med kabinettet kan du jo teste om støjniveauet er ok til dig og så ellers skifte til en mere lydsvag strømforsyning hvis den siger for meget. jeg har selv et chieftec kabinet med denne psu og skiftede den ud da jeg også går meget op i støjsvage pc'er.
Avatar billede grandahl Nybegynder
09. februar 2004 - 13:47 #14
martinj du for pointsne men kan du komme med et eller andet jegskal købe pris ide 1000kr samlet!!
Avatar billede martinj Nybegynder
16. februar 2004 - 08:20 #15
For 1000 kr. vil jeg mene at dette er en god løsning: Kabinet, NoiseBudget HC-05 Midi Akryl inkl. forinstallerede måtter til 660 kr. Link til forhandler: http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=563#
Strømforsyning, Casecom (No Noise) 350 Watt strømforsyning til 299 kr. Link til forhandler: http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=1034
Det er en billig strømforsyning men jeg har kørt med den i over et år uden problemer og den er MEGET lydsvag til de penge.
Avatar billede grandahl Nybegynder
24. marts 2004 - 21:31 #16
hmmmm