Avatar billede clevzter Nybegynder
02. februar 2004 - 22:14 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Tekst path halløj

I photoshop 7 ik, hvordan gør man så det med at få noget tekst til at følge en path. F.eks. hvis jeg nu tegner en cirkel, hvordan får jeg min tekst til at følge den cirkel?
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 22:21 #1
I photoshop cs er det sådan:

1. Lav cirklen
2. Markér cirklen med path selection tool
3. Vælg type tool, og tryke på cirklen når der er en skrå(/) streg

Prøv om det er på samme måde.
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 22:22 #2
Eller har jeg misforstået det?
Man kan nemlig også gøre det uden path (i cs)
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. februar 2004 - 22:22 #3
Du kan bruge "warp text": Markér din tekst og tryk på ikonet med et skævt T og en bue under - til højre for boksen hvor du vælger tekstfarve.
Avatar billede clevzter Nybegynder
02. februar 2004 - 22:26 #4
>> doggy
Med warp text kan jeg ikke lave en hel cirkel. Jeg kan kun bøje teksten en del. Vil bare gerne have den til at følge en path.

>> chalde
Jeg kan lave cirklen (shape) og markere den med Path Selection Tool, men når jeg så vælger Type Tool og kører markøren ind over pathen kommer der ingen skrå streg. Og klikker jeg følger den tekst jeg skriver ikke pathen.
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 22:30 #5
Den kan selvfølgelig være en ny ting i CS. Jeg kan nemlig bare gøre følgende:
1. Nyt dokument
2. Lav cirklen (med f.eks eclipse tool)
3. Tager jeg nu f.eks horizontal type tool og føre markøren over kanten på cirklen, ændrer markøren sig til den skrå (ca 20 graders vinkel) og jeg kan skrive på kanten af cirklen.
Avatar billede clevzter Nybegynder
02. februar 2004 - 22:32 #6
>> chalde
Det gør den altså ikke her.

Nogen der ved hvordan det virker i PS 7.0???
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. februar 2004 - 22:36 #7
ja med warp text. Lav "en hel cirkel" ved at vælge arc og så bende +100%
Avatar billede spe Nybegynder
03. februar 2004 - 10:21 #8
Photoshop 7 kan ikke lave tekst der følger en form f.eks. en cirkel. Man kan "snyde" sig til det ved Wrap når det er så simpel som en cirkel men tekst kan ikke følge en path i version 7. Det er en funktion der først er kommet ind i Photoshop i version CS.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 10:59 #9
Så var det sq en ny funktion i cs. Sry.
Avatar billede clevzter Nybegynder
03. februar 2004 - 16:30 #10
Okay, var ellers overbevist om, at den også fandtes i version 7.

>> doggy
Kan du ikke smide et svar igen?

Så synes jeg i tre skal deles om pointene. Fair?
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. februar 2004 - 16:34 #11
ok, det er fair