Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:08 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

konvertere til flash

jeg har downloaded en lille film som jeg gerne vil konvertere til flash.. hvor kan jeg få sådan noget henne
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 20:28 #1
hvilket format film??
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:30 #2
jeg er ikkke helt sikker hvad du mener men det er en jeg skal bruge til min HP.
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 20:32 #3
Jeg spørger fordi jeg ikke ved om du mener en flashfilm (formatet .swf) eller en "videofil" (.avi, .mpeg, .mov, whatever)
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:32 #4
nåå det er vidst swf
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 20:34 #5
..og det du vil er at konvertere den til en fil du kan åbne i flash? Sådanne programmer findes, så vidt jeg ved, stadig ikke. (det er iøvrigt heller ikke tilladt medmindre du selv er opretshaver til filen, eller du har tilladelse til at "åbne" den op).
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:36 #6
det er fordi at jeg er webmaster i en clan og så har jeg brug for at have en intro . jeg har vidioen men jeg mangler at lave det om til html eller java scrip, mpeg, eller flash
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:36 #7
og jeg fik af vide at flash var det bedste
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:39 #8
og det er en e.zip fil fandt jeg lige ud af
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 20:41 #9
ja så skal du jo lige unzippe den :)- dobbeltklik på den og træk filen ud fra zippen og tjek så filformatet på denne (forudsat at du har winzip?).
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:42 #10
jaja det har jeg da gjordt
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:43 #11
men jeg skal jo have lavet den til swf
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 20:46 #12
jammen det er jo derfor jeg spørger til filformatet.

Hvad hedder filen (den unzippede) til efternavn i properties? Det er vel ikke en zip du har fået ud af zippen? Hvis det ikke er en .swf er det så en .fla?
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 20:49 #13
det eneste den siger er at den er en zip fil... jeg har extracktet den så jeg kan godt se den.
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 21:01 #14
Jeg går ud fra at det er et gængs filmformat udfra dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/460212 ?

Og hvis du med "jeg kan godt se den" mener i en mediaplayer, ja så er det nok et filmformat.

Prøv at søge i google på f.eks "avi to swf" så dukker der nogle programmer op (eller gå på www.download.com og søg der)

Alternativt kan du hente en trial af flash mx 2004 på: http://www.macromedia.com/software/flash/?promoid=home_prod_flash_082403

herefter kan du importere din film i flash (file > import) og derefter publishe den (file > publish) så får du en swf med din film i.

mvh mat
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 21:04 #15
mnage tak skal du have du får pointe. Et sidste spørgsmål. jeg bliver nød til at klippe i den her film og jeg har quicktimer mne kan ikke åbne filmen i quicktimer.... kender du andre programmer hvor man kan klippe i filmen
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 21:08 #16
Hvis du har windows XP ligger der et program ved navn Windows Movie Maker under accessories, det kan du bruge til at klippe i film.

Jeg behøver ikke point, ellers tak :)

(du laver bare et svar selv og accepterer det)

mvh mat
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 21:12 #17
du er en flinker fyr mat.. mange tak skal du have :-)))))))
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 21:20 #18
arghh damm den siger at den ikke kan åbne da movie maker er beskadiget eller noget i den stil.... DAMM
Avatar billede anders04 Nybegynder
02. februar 2004 - 21:25 #19
såå øhm måske kender du noget der kan film redigere
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 22:15 #20
Nej ikke noget gratis, som jeg selv har prøvet, men du kan tage et kig her: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=video+editing&tg=dl-2001 (kig efter dem der står "free" ved). Der er bl.a en version af windows movie maker du evt kan prøve at hente. Men ellers kan det være du kan finde noget andet spændende :)
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 22:18 #21
Så vidt jeg husker kan du faktisk vælge at redigere i en importeret film i flash mx 2004, men jeg ved ikke noget om omfang eller hvordan det ellers fungerer.
Avatar billede mat Nybegynder
02. februar 2004 - 22:22 #22
Og husk at lægge et svar (ved at markere "svar" ude ved siden af indlægget) og derefter vælge "accepter" (muligheden kommer først frem når der er lagt et svar) - på den måde får du dine 100 point igen, så har du lidt mere at ruffe med :)
Avatar billede anders04 Nybegynder
03. februar 2004 - 13:27 #23
tak, hvis du ser det her så kan flash ikke en gang køre denne video
Avatar billede anders04 Nybegynder
03. februar 2004 - 13:30 #24
altså det jeg mener er at flash programmet heller ikke kan se det jeg har downloaded. den kan godt se det men ikke køre det
Avatar billede anders04 Nybegynder
03. februar 2004 - 13:40 #25
den siger unexpecktet file format
Avatar billede anders04 Nybegynder
03. februar 2004 - 13:50 #26
yihhaaa found the prob