Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
31. januar 2004 - 20:48 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

c:\windows\system32\config\system mangler, hvad gør jeg?

Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 20:53 #1
Boot op på cdrom
Vælg repair i første konsolmode.
Find C:\Windows med mindre du kører dual boot og derfor har lagt din xp på et andet drev.
Skriv nu kommandoen: COPY ?:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM ?:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG hvor ? er navnet på det drev hvor din xp ligger.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
31. januar 2004 - 21:05 #2
hmmm... hele c:\windows\repair er tom...
kan jeg bruge filen fra en anden computer?
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 21:09 #3
Booter du på din cdrom ?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
31. januar 2004 - 21:16 #4
jeps
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 21:20 #5
Og så skal du trykke på "R" i første konsolmode.
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
31. januar 2004 - 21:28 #6
jeg har gjort som du har sagt...

men mappen er bare tom (dir)
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 21:39 #7
Hvad sker der når du skriver dette ?

COPY D:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM D:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
31. januar 2004 - 22:16 #8
"Den angivne fil blev ikke fundet"
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 22:20 #9
Så lav en repration af hele systemet evt søg på repration herinde under xp.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 02:04 #10
Hvis du evt. endnu ikke skulle ha' fået det ordnet ;o)

Sådan foretager du en reparation af Win XP eller Windows 2000 -

1: Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at i din bios skal dit cd-rom drev være sat til first boot device.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du springe det første tilbud om reparation over og fortsætte din installation (nyinstallation)

2: Nu kan du så vælge hvilket drev din (nye) installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

3: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og spørger om du vil slette det (L) eller om du vil lave en reparation (R) – vælg  reparer.

4: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt og det bedste ved det hele er, at pc’en slipper af med alle fejlene.

5. Slap lidt af, mens pc'en arbejder.

6: PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. februar 2004 - 04:35 #11
fidusen ved denne måde skulle være at man kopiere fra Hd'en

1: Boot op på XP CD'en
2: Vælg "R" Repair på det første billede
3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
4: Skriv nu kommandoen: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
5: Genstart computeren
Avatar billede ronnson Nybegynder
01. februar 2004 - 10:03 #12
jeg har haft samme problem. på min var der en fejl i hd. så efter at jeg skiftede den har den kørt ok
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
01. februar 2004 - 11:20 #13
jeg har gjort som I har skrevet... men jeg har ikke mulighed for at vælge "reparere partition" (punkt 3 i victor-1's kommentar)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. februar 2004 - 12:31 #14
Så begynder det efter min mening at lugte lidt ef en ny installation.
Her har du et godt link - http://ken.danborg.org/exp/
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. februar 2004 - 15:43 #15
og du har prøvet det jeg foreslog ?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
01. februar 2004 - 22:34 #16
cp1 --> ja... se hvad resten har skrevet...
Avatar billede cp1 Nybegynder
02. februar 2004 - 03:47 #17
okay, det vil sige du har instaleret windows på dit D:\ drev ?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
03. februar 2004 - 07:48 #18
Nej... Men jeg er ikke n00b jeg kan godt selv finde ud af at skrive c i stedet for d, hvis jeg ved der er forkert!!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
03. februar 2004 - 08:30 #19
Hvorfor kan du ikke reparere, når du booter fra cd?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
03. februar 2004 - 15:06 #20
donno...

Når man installere oveni mister man så personlig data (dokumenter osv.)??
Avatar billede magictouch Nybegynder
03. februar 2004 - 15:22 #21
Ja sandsynligvis, men de kan jo lægges over på et andet drev eller brændes, men prøv om du kan det her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. februar 2004 - 17:35 #22
Det var det jeg skrev her -
Avatar billede magictouch Nybegynder
03. februar 2004 - 21:29 #23
victor-1 > jeg er ikke ude på at gå dig i bedene*S* sorry
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. februar 2004 - 22:47 #24
Det er da helt ok - glemte denne ;o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
04. februar 2004 - 06:49 #25
glimrende,jeg skrev sq ikke for at genere dig...ku jo være du havde overset det..