Avatar billede jace Nybegynder
31. januar 2004 - 15:54 Der er 5 kommentarer

Guest account i windowsXP

Hey

Jeg har 2 computere, som ikke lige spiller 100% i netværk... De har fint virket før, men efter en reinstall på den ene, som kørte xp engelsk før, blev installeret med xp dansk, kan jeg ikke komme ind via "gæst/guest" account mere.

Jeg har taget et screenshot, hvor jeg prøver at komme ind på den danske windowsXP maskine, ved at: start -> Run -> \\backbone (som er computeren navn)
http://jace.overload.dk/stuff/access.jpg

Jeg har overvejet om det er fordi at min engelske maskine prøver at logge på som "guest", som jo hedder "gæst" på den danske maskine, og der derfor ikke er rettigheder til at komme ind på den?

Den indbyggede firewall i XP er disabled i begge 2, og "simple file sharing" er slået fra. Desuden er gæst accounten (selvfølgelig) aktiveret.

Jeg har overvejet om det er fordi at min engelske maskine prøver at logge på som "guest", som jo hedder "gæst" på den danske maskine, og der derfor ikke er rettigheder til at komme ind på den?
Ud fra det screenshot, ser det nemlig ud som om at der skal ændres nogle rettigheder, for gæst/guest accounten, men hvilke?

Mvh
Jace
Avatar billede kenp Novice
31. januar 2004 - 16:06 #1
du kan jo oprette en bruger på den danske som hedder guest ;) men nogle gange er det ikke nok bare at være gæst, nogle gange skal den faktisk være administrtor fo rat få lov til at komme igennem
Avatar billede jace Nybegynder
31. januar 2004 - 16:43 #2
Jeg har prøvet at oprette en bruger der hedder guest... det virker ikke :/ - Problemet er også at hvis man opretter en bruger, så kommer den bruger på, der hvor man kan logge på windows? - Eller er der en mulighed for at udelukke den derfra ?
Avatar billede kenp Novice
31. januar 2004 - 16:58 #3
kun hvis du altid bruger den samme bruger, forså kan man få xp til at gå helt ind med det samme!
Avatar billede jace Nybegynder
31. januar 2004 - 17:24 #4
Det gør jeg... hvordan før man XP til altid at logge ind med den samme bruger? - og er det ligemeget om den bruger har kodeord på sin account ?
Avatar billede kenp Novice
31. januar 2004 - 21:31 #5