Avatar billede webster Nybegynder
31. januar 2004 - 14:36 Der er 1 kommentar

Pervasive sql data filer

Hejsa

Der var ikke nogen katergori for pervasive sql serveren, så regnede med at dette var bedste sted for spg. Mit spg. går på hvorledes man kan læse indholdet af nogle .dat filer der så vidt jeg kan se bliver styret af pervasive sql's microkernel database motor (filerne indeholder nogle addresseoplysninger fra et program som jeg gerne vil kunne overføre til et faktureringssystem).

Jeg har aldrig før arbejdet med pervasive, så er lidt på bar bund i forhold til hvordan denne server fungerer. Har forsøgt at bruge pervasive control center, men den eneste database der tilsynelandende kører på maskinen er demodataene. Fra pervasive software monitor utility kan jeg se at microkernel motoren "kører" .dat filerne i programmet, men jeg har ikke været i stand til at finde en måde at få fingrene i dataen.

Så spørgsmålet er vel egentligt om der er nogen der kender en metode til at få adgang igennem en eller anden form for interface? vil gerne kode mit overførselsscript i java så et odbc interface ville være nice =) Forstår som sagt ikke så meget af hvordan microkernel systemet fungerer i pervasive (der er flere brugere der kan tilgå dataene på samme tid, så må på en eller anden måde styre adgangen om det så er over netværket eller file locks), så vil også meget gerne havde en forklaring på det =)

På forhånd tak
Avatar billede trer Nybegynder
31. januar 2004 - 16:09 #1
Faktisk tror jeg kategorien "Andre" er mere korrekt - men...  Har du prøvet Pervasive's hjemmeside på http://www.pervasive.com/support/faq.asp

Der er bl.a. noget med ODBC, JDBC etc som måske kunne bruges samt referencer til både deres online manual og knowledge base...