Avatar billede groovespeak Nybegynder
31. januar 2004 - 12:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Include afhængig af dato

Jeg ønsker at inkludere en given include-fil alt efter den aktuelle dato - eller rettere måned. Dvs. i januar måned inkluderes "Januar.inc", i februar inkluderes "Februar.inc" osv. Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2004 - 12:33 #1
Det kan ikke lave med den normale include. Da den ikke kan lave dynamisk include

Du kan løse det med Server.Execute (filnavn)
og man finder måned navn med: MonthName(Month(date))

så prøv sådan her:

Server.Execute(MonthName(Month(date))&".inc")
Avatar billede groovespeak Nybegynder
31. januar 2004 - 12:54 #2
OK. Er dog så grøn, at jeg også er i skoven m.h.t. implementering. Har bl.a. prøvet <% Server.Execute(MonthName(Month(date))&".inc") %>. Får kørselsfejlen "Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode: 'Execute'" (jeg kører den spæde PWS-server).
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2004 - 12:56 #3
Ok, Server.Execute virker ikke på PWS den er først kommet med i IIS.

Men hvad indeholder dine filer?
Er det ASP kode som skal køres, eller er det HTML kode eller en blanding af ASP og HTML kode?
Avatar billede groovespeak Nybegynder
31. januar 2004 - 13:07 #4
Det er ren HTML.
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2004 - 13:12 #5
Ok, så kan man læse og udskrive den med FSO:

<%
set FSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set file = FSO.OpenTextFile(Server.MapPath(MonthName(Month(date))&".inc"),1)
if not file.AtEndOfStream then Response.write file.ReadAll
file.Close
set file=nothing
set fso=nothing
%>
Avatar billede groovespeak Nybegynder
31. januar 2004 - 13:23 #6
Det virker - fantastisk! Smid et svar for fortjente point.
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2004 - 13:25 #7
ok her et svar ;)