Avatar billede junkman Nybegynder
29. januar 2004 - 14:11 Der er 12 kommentarer

Logitech på 2003 Standard

Kan man på nogen måde få logitech drivere til W2003? jeg har en meget fin logitech mx500 mus, som jeg gerne ville kunne bruge til fulde, som man ikke kan med standard mus instillingerne.

Hvis ikke, er det så muligt at bruge andre programmer til at få musen til at køre ordenligt?
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. januar 2004 - 15:03 #1
Brugere af mus tilsluttet den serielle port under Windows XP/2000: MouseWare understøtter ikke serielle pegeredskaber. En Logitech mus der er sluttet til en seriel port vil fungere med standarddriverne, men den vil ikke vises i kontrolpanelet for MouseWare, og du kan ikke programmere knapperne.

Lånt fra logitech´s hjemmeside.....
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2004 - 17:51 #2
junkman -> Har du kigget på Logitechs hjemmeside ???

andersenph -> Jeg tror ikke lige frem at MX500 er til seriel port !!!!
Avatar billede junkman Nybegynder
29. januar 2004 - 19:50 #3
Jeg har været inde og kigge ja...
"MouseWare does NOT currently support Windows Server® 2003.  Your Logitech pointing device will function with its native drivers."
også fra deres Logitech's hjemmeside.

jeg har selvfølgelig også prøvet at hente driverne og installere dem, men den siger simpelthen, "Our software can't run in your system" (som er ordret).
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. januar 2004 - 20:18 #4
Jeg havde lidt knas med en mx700 i dag. Den kunne også kun ses som standard mus og alle de lææækre features var væk.
Den sad med adapterstik i ps/2 porten. Da jeg flyttede den over i en usb port var den ok....
Avatar billede junkman Nybegynder
29. januar 2004 - 20:32 #5
min kører også over usb, men jeg kan jo slet ikke installere driverne! :(
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2004 - 20:35 #6
Hvis Logitech fortæller at de ikke pt. understøtter Windows Server 2003, er der nok ikke nogen mulighed for det.
Avatar billede junkman Nybegynder
29. januar 2004 - 20:36 #7
der er der nok ikke nej, men det kunne jo være at der var en som havde fundet en udvej, eller kendte et andet program man kunne bruge til at styre sin mus! lidt ærgeligt at alle knapperne ikke virker, og man ikke kan ændre funktion på dem!
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. januar 2004 - 07:34 #8
Jep surt sjow, men der kommer vel en driver inden længe der understøtter OS
Avatar billede junkman Nybegynder
30. januar 2004 - 13:14 #9
det må man da håbe... ellers kunne det jo være at man kom til at sende en ikke så venlig email til dem! :)
Avatar billede junkman Nybegynder
30. januar 2004 - 20:04 #10
Nu når vi har haft gang i det... så vil jeg lige linke til den her side, som jeg fik tippet af en anden!

http://www.msfn.org/win2k3/index.htm

Det er en side som guider dig til at gøre Windows Server 2003 mere hjemme venligt (som workstation)

hjælper dog ikke så meget med mit problem med musen :(
Avatar billede junkman Nybegynder
30. januar 2004 - 23:16 #11
sådan... har fået det til at virke!
Ved dog ikke om det er 100% funktionelt, men har ikke haft nogle problemer endnu!

Tricket er: (der skal tages højde for at jeg bruger engelsk windows)

Download driveren-
højreklik på den downloade fil-
vælg "Properties" -
vælg fanen "Compatibility" -
check boksen "Run this program in compatibility mode for" -
Vælg windows XP i rullemenuen
Apply, og kør driveren!

Det virkede for mig, og det skulle også virke med andre logitech drivere, f.eks. iTouch osv!

Enjoy!
Avatar billede phrame Nybegynder
07. februar 2004 - 18:21 #12
Grunden til at Logitech's MouseWare ikke virker i Windows 2003, er fordi at Logitech henvender sig til slutbrugere med slutbruger systemer i stil med XP or 2000. Win2003 er et server system. Derfor har logitech valgt ikke at lave nogen drivers til det. Så sur røv, dude.