Avatar billede hr.stock Nybegynder
29. januar 2004 - 09:39 Der er 1 kommentar

Sony Dav - Sc8

dette er et et sæt.. men der er en dvd/amplifier med... hvordan er kvaliteten på den.. er den god?!
Hvad hvis den ikke kan afspille udlandske film, kan man så få den til det?!
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
29. januar 2004 - 17:28 #1
Hej

Alt relativt hvad angår kvalitet. Normalt skal man huske på man får hvad man betaler for. Så vidt jeg lige har kunnet finde ud af ligger prisen omkring de 10K.
Til den pris kan du også få surround i løse komponenter. Her lidt priseksempler.
AC3 forstæker ca 3500 kr
http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2&emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=95082
DVD afspiller fås fra 400 kr og op efter (faktisk ganske udmærket kvalitet)
Et højtalersæt kunne f.eks være Audio Pro Cinema Room Cherry til 5000 kr http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5&emne=visprodukt&Gruppenr=56&ID_infoside=50037
Bruger faktisk selv ovenstående højtalere som baghøjtalere og disse har en ganske ok lyd.
Samlet pris for dette ca 9000 kr + lidt til kabler
Om dette så lyder bedre end Sonys pakkeløsning ved jeg ikke, men smut og hør det (det skal du i hvert fald gøre uanset hvad) og sammelign forskellige opstillinger/prisklasser. Genrelt skal du ikke regne med meget effekt i disse forstærkere sony opgiver selv en samlet effekt på fordelt på 100W på sidekanaler og 150W på sub. Hvis man nærlæser disse opgivelser er dette "reklame watt" idet de er målt ved en urimelig standard med meget høj forvrængning, så regn max med den halve effekt.
Om dvd afspilleren kan gøres kodeløs, tror jeg godt den kan, prøv evt selv at google det.