Avatar billede moxius Nybegynder
28. januar 2004 - 12:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exportering af mailboxe

Jeg sidder med en Exchange 5.5, hvorfra jeg skal have trukket brugernes data ud.

Umiddelbart er det lykkedes mig at trække information om brugerne ud til en fil, men heri er der ingen mailbokse.

Er det virkelig nødvendigt at hive det hele ud med outlook og først herefter eksportere det til pst, eller er der en _lidt_ mere enkel måde at gøre det på.

det bør nok nævnes at det skal være hver for sig at mailboxene skal eksporteres, og at jeg ikke har passwordsne til brugerne, da det er på vegne af et andet firma.
Avatar billede zepierre Nybegynder
28. januar 2004 - 13:10 #1
Du skal benytte den utility, som hedder Exmerge.
Den beskrives her. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q174197
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2004 - 13:16 #2
Det er ikke sådan bare lige. Det kan lade sig gøre hvis du har administrator rettigheder på den exchange 5.5. det skal gøres på, da du ellers ikke vil have rettigheder til at se dataen i jet databasen. Den letteste måde at gøre det på, er at tabe en backup at exchange, restore den på en anden server (navngivet på samme måde som den gamle, ellers går det ikke. Som administrator gå ind og overtage hver enkelt profil, og så læse de enkelte postkasser ud i en pst fil.

Alternativt, skal du programmere dig ud at opgaver. hvis du har administretor rettigheder og kan køre programmet med disse rettigheder, kan du via CDO (Colaborative Data Objects) tilgå Jet databasen og hive indholdet. Hvis du forsøger dette inde at hvad de rigtige rettigheder, går det galt
Avatar billede zepierre Nybegynder
28. januar 2004 - 13:19 #3
Jeg er DYBT uenig med Bufferzone.
Der er normalt ingen ben i at benytte Exmerge, og det kræver ikke flere rettigheder end de andre alternativer.
Exmerge danner en .pst-file for hver enkelt bruger.
Avatar billede Syska Mester
28. januar 2004 - 14:20 #4
Der findes også et andet program ved navn OnTrack PowerControls som kan kigger direkte ned i store filen, og derefter eksportere postkasserne til pst filer, dog en max grænse på 2 GB per pst fil, virker rigtig godt, men koster vist penge, har ikke lige prisen.
Avatar billede moxius Nybegynder
28. januar 2004 - 15:14 #5
Efter lidt tids gransken fandt jeg ExMerge.. det kører jo som smurt... klik, klik og klik og SÅ .. *poof* takker :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2004 - 16:40 #6
Kender ikke Exmerge, men jeg vil kikke på den. takker
Avatar billede zepierre Nybegynder
28. januar 2004 - 17:09 #7
Undskyld bufferzone, jeg opfattede dit svar som reaktion på mit svar, derfor mit indlæg.