Avatar billede staz Nybegynder
25. januar 2001 - 08:21 Der er 32 kommentarer og
3 løsninger

Hvad synes I......

Jeg er ved og lave et lille freelance projekt  som designer, ikke kun web, men også banner og log´er.

Så mit spørgsmål er: Er siden ok... eller skal jeg skrotten.

Jeg ved start siden skal laves om, der kommer en lille flash film som intro, og siden kommer til og skifte automatisk vidre. Siden fungere heller ikke endnu. Det er kun layout´et i skal konsentrere jer om.

---- Staz ----
Avatar billede staz Nybegynder
25. januar 2001 - 08:22 #1
Ups.... her er linket

www.whitehat.dk/pixel

---- Staz ----
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 08:22 #2
WOW! Grænseoverskridende design! Og hvordan fanden har du lavet den menu? Jeg er målløs!

13@13
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 08:23 #3
*Gg* Eich! Nå, så SKAL man vel kigge...
Avatar billede place Nybegynder
25. januar 2001 - 08:24 #4
knapperne skulle måske ikke gå helt ned til bunden af vinduet. hvis du forstår--
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 08:26 #5
TAG IKKE MIN STATUSBAR! *GrrrR* Arj... spøg til side. Få statusbaren på. Jeg vil kunne se hvor links peger hen, hvor meget af siden jeg mangler at loade osv.
Untitled Document? Tjek din <title>.
Grafikken nederst til højre er ikke helt \"pixel\" nok. Lav firkanterne mindre. Det samme med menuen - jeg er ikke HELT blind. Størrelsen virker lidt vild. Profil-menuknappen er meget bredere mod venstre end de andre.

Ellers et fedt design. Enkelt, og overskueligt. Retter du ovenstående fejl (tilfredsstillende), så er der 10@13. :o)
Avatar billede prodic Mester
25. januar 2001 - 08:29 #6
hmmm efter min mening ikke det vildste jeg har set. Men absolut heller ikke det ringeste endnu da.
I forhold til graffikken tager siden lidt for lang tid at loade.

Hvorfor skal jeg klikke på et link for at få et nyt vindue??

Men ikke det vildste design jeg har set, men igen heller ikke det ringeste.

para->Håber ikke du havde et link, da du skrev den kommentar. ;-)
Avatar billede prodic Mester
25. januar 2001 - 08:30 #7
karakter glemte jeg lige : 8@13
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 08:34 #8
prodic : *LoL* Havde jeg netop IKKE! :o)
Avatar billede prodic Mester
25. januar 2001 - 08:39 #9
Para->PUHA - blev lige lidt bange her så tidligt fra morgenen.
Avatar billede parazite Nybegynder
25. januar 2001 - 08:40 #10
prodic : *Gg* Hallo... den SKAL da prøves hvis der ikke er link med - desværre opdagede han det jo selv. *G*
Avatar billede djaxup Nybegynder
25. januar 2001 - 10:21 #11
Er det første gang du forsøger dig med minimalistic design? Det er faktisk ganske okay. Jeg vil dog anbefale dig, at når du går ind og arbejder med stilrene koncepter så husk at følge den HELT til dørs... dvs. at du stadig mangler lidt på din side som skærer igennem strukturen og lige giver det sidste \"PIFT\"!!! :)

en god ven fra new york arbejder for et design firma derovre... prøv lige og tjek DET HER ud... DAMN! han er fanme oxo for sindssyg... www.kioken.com
Avatar billede djaxup Nybegynder
25. januar 2001 - 10:24 #12
tjek evt. deres CLIENT LIST... ;o)
Avatar billede kommer-nie Nybegynder
25. januar 2001 - 11:01 #13
cool!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2001 - 13:12 #14
Jeg synes at designet er flot og enkelt, menuen kunne godt være lidt mere spændende.

Siden skal vel være større og ikke bare åbnes i sådan et lille vindue, det ser nemlig lidt mærkeligt ud.

Du kan sagtens gå videre med det design det er OK.
Avatar billede 12tri Nybegynder
25. januar 2001 - 15:49 #15
Den er sq lilla!
Avatar billede sporado Nybegynder
26. januar 2001 - 11:44 #16
Ja gu\' er den lilla. Farvevalget er ikke det mest indbydende - men det er vel en smagssag. Det er desværre heller ikke specielt læsbart for os farveblinde (no kidding !)

Selve layoutet er behageligt og overskueligt.

Logo: navn & design passer perfekt sammen. Flot!

Og så lige en formulerings ting. Du skriver \"Pixel Studios hjemmeside er lavet med flash og kræver der for Flash Player\" - og så kan jeg vælge \"Uden Flash\" - er det ikke lidt selvmodsigende ?! Nåh, det var en detalje - jeg mener det er fint at man kan slippe for at nedlade Flash for at se dit site.

Karakter ialt 7@13 - farvevalget trækker gevaldigt ned. Alt andet er jo godt...

Avatar billede parazite Nybegynder
26. januar 2001 - 11:52 #17
sporado : Kan du ikke lige fortælle lidt om hvilke farver I farveblinde har problemer med? Jeg designer selv en del sites, og vil da ikke miste Jer som \"kunder\". Kig eks. på www.altonline.f2s.com, som jeg arbejder på for tiden.
Avatar billede prodic Mester
26. januar 2001 - 12:09 #18
Para : Det kommer jo meget an på hvilke farver man er farveblind på. Gæt selv hvad en Rød/Grøn er farveblind på?? :-)
Men jeg vil faktisk også gerne lære lidt mere om den lille uheldige internetgruppe.
Avatar billede parazite Nybegynder
26. januar 2001 - 12:11 #19
prodic : Yesyes... rigtigt nok. Ville bare lige benytte chancen til at lære lidt mere om det, da det da vist er et betragteligt antal surfere, der er farveblinde, og dem skulle man jo gerne tage hensyn til også. Formoder han ved lidt om de forskellige typer farveblindhed, da han nu selv lider af det. :o)
Avatar billede prodic Mester
26. januar 2001 - 12:17 #20
Para : Jeg vil lige rette dig lidt. Man skulle tro at et stort antal designere var farveblinde. :-0. Men jeg glæder mig til at høre lidt mere om de farveblinde.
Avatar billede parazite Nybegynder
26. januar 2001 - 12:26 #21
prodic : *LoL* Giver dig HELT ret i din kommentar! :o)
Avatar billede sporado Nybegynder
26. januar 2001 - 13:41 #22
Der er - som - Prodic skriver mange former for farveblindhed. Indenfor den enkelte kategori er der så sværere eller lettere tilfælde.

Jeg er lettere rød/grøn farveblind. Det betyder IKKE at jeg ikke kan se disse farver i deres  rene form. Rød er en primærfarve (altså en farve, der kan opnås uden blanding) og det er skærmfarven grøn også.

Der, hvor det går galt for mit vedkommende er visse nuancer/blandinger af rød, så den ryger over i det lilla. Når det som her (www.whitehat.dk/pixel)så bliver lilla text på lilla baggrund er det RET svært at fokusere.

Den grønne går i ged når den \'kammer over\' i blå-grå.

Rene, klare farver giver altså ikke problemer. Det er det med baggrundsfarve og text i to nuancer af samme \'uheldige\' farver der ikke er godt. Nærmest som hvis kontrasten på et billede ikke er stillet ordentlig, hvis man skulle give en sammenligning.

Rød/grøn farveblindhed er vist den mest udbredte i DK. Hvordan over hvorledes tingene ser ud (i bogstaveligste forstand) for andre farveblinde kan man ikke se ;-)

http://www.altonline.f2s.com er jo så venlig at have \'brød-texten\' i sort/hvid, hvilket gør det hele nemmere. Der er osse mere kontrast mellem naviagtionens hvide text og baggrunden end på www.whitehat.dk/pixel så der er ikke de store problemer der.

Avatar billede sporado Nybegynder
26. januar 2001 - 13:42 #23
Den grønne går i ged når den \'kammer over\' i blå-grå. Der skulle have stået blå-grøn...
Avatar billede prodic Mester
26. januar 2001 - 13:50 #24
uha tak for den indvigelse i den knapt så normale verden. Og nu tør jeg ikke vise sporado min side. :-)
medmindre der ikke er problemer med gråtoner?
Avatar billede sporado Nybegynder
26. januar 2001 - 16:05 #25
[til Prodic]
gråtoner plejer ikke at give problemer...
Avatar billede engrob Nybegynder
26. januar 2001 - 16:16 #26
Sporado:
Fedt nok. Jeg tror du er den eneste jeg har hørt om der er rød/grøn farveblind (udover mig selv)
Nå, men det er faktisk rigtigt. Jeg har også lidt problemer med at fokusere på teksten. Og især i menuen synes jeg det er svært.
Avatar billede prodic Mester
26. januar 2001 - 16:36 #27
Sporado : Kanont så kan de rød/grønne farveblinde nok også se min 256 grå nuancer. I er en glemt gruppe, har aldrig selv tænkt på det før nu.
Avatar billede sporado Nybegynder
27. januar 2001 - 17:50 #28
[til Prodic] det var da et heftigt site du holder dig!
flot grafik & hurtig load-tid - en sjælden kombination.
eneste der undrer mig er de der firkanter øverst t.v. - hvoffer står der ikke hvad de er til ?! i Netscape er der ikke engang en ALT-text...
nåh men alt er læseligt herfra, no problemo

Avatar billede prodic Mester
27. januar 2001 - 17:54 #29
Sporado : Jeg takker så mange gange for din ros. Ros er altid rart.
Og ang. de firkanter - så er det ikke meningen at de skal fortælle hvor man ryger hen. Men hvis man tænker sig lidt om, så er det ikke umuligt at finde ud af. Så det er faktisk for at udfordre brugeren samtidig med at man forhåbentligt lærer noget.
Det med ALT-teksten....hmmm det mener jeg nu der er. Men jeg tjekker lige op på det. Tak for det.
Avatar billede Trine Nybegynder
29. januar 2001 - 14:19 #30
Jeg synes du har bixet en skide flot side sammen der. Den ser proffesionel ud. Men man kunne godt savne en anden farve end blå. Den er nok lidt for meget blå, efter min mening.

Men ud fra den anden side du har lavet, kan man jo se, hvor glad du er for de blå toner ;-) Og vi har vel alle sammen nogle farver vi sværmer for mere end andre.

En lille ide...Nede i din menu kommer der de små røde trekanter, var det ikke en ide, at når man har klikket, at den røde trekant evt. blev stående neden for det valgte?

Det er et flot logo, som passer perfekt til navnet (Pixel-4kanterne).
Man skal ikke vente så længe på, at siden loader (I love U for that). Der er ufattelig mange der har tung grafik...man gider ikke vente.

Hvis du skal have en karakter af mig, bliver det: 10@13

Misskat / Trine
Avatar billede place Nybegynder
29. januar 2001 - 18:03 #31
Jeg syntes måske ikke at det er det mest hensigtsmæssige at dine portfolio-sider åbner i det vindue man har gang i. de skulle måske åbne i et nyt vindue....
Avatar billede place Nybegynder
29. januar 2001 - 18:04 #32
by the way hvad er flash på den side..????
Avatar billede staz Nybegynder
31. januar 2001 - 09:51 #33
Jeg siger mange tak for alle svarende, men vi er ikke færdige endnu. Siden er måske meget blå og jeg er ved og lege med rød og blå lige nu. Men siden skal i luften i morgen d. 1 og da kan jeg ikke nå og lave det om til.

Med hensyn til flash, så har jeg strøget den side indtil vidre, men det kommer, bare vent...

Siden er lige blevet opdateret, så tjek den igen.

---- Staz ----
Avatar billede Trine Nybegynder
31. januar 2001 - 09:57 #34
Se det var straks bedre, Staz. Det ser godt ud det med de lodrette \'vælg kategori\' menuer. Smart fundet på. Og det med at pilene er kommet op ved siden af menuteksterne i bunden (og har fået hver sin farve) er langt bedre, synes jeg.

Held og lykke med at få siden op i morgen *SS*

Afslut spørgsmålet!
Avatar billede staz Nybegynder
31. januar 2001 - 12:15 #35
Jeg siger tak for de mange svar.

---- Staz ----