Avatar billede cmelchior Nybegynder
26. januar 2004 - 16:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Reducering af komponent størrelse?

Hej

Jeg er igang med at bruge komponenter til et Flash-projekt i MX 2004 og i den forbindelse har jeg brug for en combo-box.

Den kombonent findes også i 2004, men når jeg gør brug af den, forøger den størrelsen af .swf-filen med ca. 50kb, hvilket jeg synes er noget i overkanten - især da jeg ikke gør brug af alle dens funktionaliteter.

Hvis man undersøger standardComponents.fla, kan man se at combo-boxen importerer en f...... masse classes, som alle sammen fylder ret meget, så det må jo være muligt at slå nogle af dem fra , men hvilke?

Så hvis der er nogle som har fået løst ovenstående problemstilling, ville jeg meget gerne høre om det :)

mvh/
Christian
Avatar billede jakwag Nybegynder
26. januar 2004 - 16:49 #1
Hej

Nej, desværre. Der er umiddelbart ingen måde at reducere størrelsen på. Sådan opføre de nye komponenter sig. Dette gælder osse for screens.

Det gode er at hvist du osse skal bruge andre componenter bliver fil størrelsen ikke meget større, da du allerede har medtaget de fleste ting, blot ved at tilføje ét component.

jeg er bange for at den simpelste løsning er at lave sin egen combobox, men det er jo et større arbejde...

: ) Jakob
Avatar billede cmelchior Nybegynder
28. januar 2004 - 12:40 #2
ÆV...det lader desværre til at du har ret.

Det eneste jeg for ud af at rode med component-klasserne er en efterfølgende "bug-hunt" rundt i alle de andre klasser.

.....så må jeg jo gå andre veje :)