Avatar billede horus Nybegynder
24. januar 2001 - 20:59 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Højre klik menuen...

Hejsa

Jeg vil gerne kunne tilføje nogle ekstra funktioner til windows\' højreklik menu, og har fundet ud af at man kan tilføje de funktioner man ønsker til forskellige nøgler i registreringsdatabasen, f.eks. skal man føje til følgende nøgle:

HKEY_CLASSES_ROOT\\Directory\\shell

for at udvide den højreklik menu der kommer når man klikker på en mappe...

Ligeledes findes der så nøgler for filer, drev osv....

Og det er også alt sammen meget fint, men jeg kunne godt tænke mig at mine funktioner var tilgængelige på højreklik menuen ALTID - uanset om det bliver højreklikket på en mappe, fil, drev - et felt i et program, på skrivebordet osv. Altså OVERALT...

Så spørgsmålet er så bare om man kan nøjes med at tilføje sine funktioner et enkelt sted i registreringsdatabasen så de er tilgængelige overalt, eller om man skal tilføje dem 117 forskellige steder...

Hvis man ikke kan nøjes med et enkelt sted, ville det være fedt hvis der var nogen der vidste hvilke nøgler det er relevant at ændre i - kan der evt. henvises til bøger eller andet materiale om emnet vil det være fint.

Pointene går til den eller dem der kommer med den bedste forklaring.

Tak for hjælpen.

Horus

Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. januar 2001 - 21:04 #1
Kan du ikke bruge Tweak UI til det?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. januar 2001 - 21:07 #2
Ok, nu tror jeg sku jeg har fattet hvad du mener.
Avatar billede horus Nybegynder
24. januar 2001 - 21:10 #3
Vil det sige at Tweak UI ikke er dit endelige svar apollo ???

Hvad kan jeg da med Tweak UI ?

Horus
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. januar 2001 - 21:14 #4
Du kan tilføje til \"Ny\" i H.klik menuen men ikke alt det andet du vil.
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:16 #5
du kan ikke bruge Tweak UI

Tweak User Interface .... kan ku fjerne genvejene under ny/new !
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:18 #6
du kan ikke sætte det til OVERALT ..... feks. i explorer (din browser) der er menuerne helt anderledes ! der er ingen af de samme som når du højreklikker på skrivebordet feks!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. januar 2001 - 21:19 #7
Og tilføje.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. januar 2001 - 21:20 #8
kjalle>> Den var til dig (21:16:20 )
Avatar billede horus Nybegynder
24. januar 2001 - 21:27 #9
kjalle,

ØV :-(

Har du så nogen anelse om hvor jeg kan finde mere om hvad der skal ændres for f.eks. at føje til explorers højreklik menu - jeg mener om der måske er en eller anden fællesnævner og gå ud fra....

Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:29 #10
350 point er meget ..... jeg vil lige undersøge det *s*
Avatar billede horus Nybegynder
24. januar 2001 - 21:31 #11
Takker - for 350 point håber jeg da også på lidt at arbejde med :-)

Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:38 #12
Altså ..... Uhm .... Der er jo det er der vises forskellige menuer, alt efter hvor man klikker, for der er nogen ting der kun virker til nogen ting - forstået på den måde at når du installere WinZip kan du zippe filer ved at højreklikke osv. det kan du jo ikke når du klikker på dit skrivebord eller explore vel ..... men ..... det du kan gøre er at installere et registreringsdatabase program som hele tiden holder øje med ændringer i din registrewringsdatabase .....
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:42 #13
du kan så se ... når du installere diverse programmer som paint shop pro eller acdsee eller winrar eller winzip som alle tilføjer menuer .... så kan du se hvor i registreringsdatabasen de blir tyilføjet :o)
Avatar billede horus Nybegynder
24. januar 2001 - 21:44 #14
Det er jeg nogenlunde med på... men cut & paste er jo næsten tilgængelig uanset hvor man er - om man højreklikker på et felt i explorer eller om man klikker på en fil og også på skrivebordet for den sags skyld.... men det er måske defineret på en anden og mere integreret måde....

Ved du hvordan man ændrer højreklik menuen til explorer - det ville i hvert fald være et skridt i den rigtige retning, og evt. hvordan man ændrer menuen til office programmerne....

Hvordan vil et \"overvågningsprogram\" hjælpe mig ???

Horus
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:49 #15
med et overvågningsprogram ..... kan du se hvordan ændringer bliver lavet at færdige installationsprogrammer .... dem som selv laver de genveje når man højreklikker !
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:53 #16
det kunne være meget spændende at vide hviket OS du egentlig sidder med ? hehehe
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 22:00 #17
Jeg kan se i Widows 2000 .... Der kan man både ligge i stien som du skriver shell.... under de ting du skal tilføje er der en der hedder command, men du kan også lave en mappe der hedder \'ddeexec\' se (find som også er mange steder) under den oprettes application og topic .... folder og apptopic ..... der har du da nogen flere !
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 22:01 #18
men du skal også tilføje en masse i mapperne under shellex ... der har vi sharing som også er en del steder !
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 22:03 #19
kiggede lige lidt videre ..... der er også en mappe kalder drive under HKEY_CLASSES_ROOT ..... der skal de også tilføjes så kommer de også ved klik på drev .....

damn .....
Avatar billede horus Nybegynder
24. januar 2001 - 22:33 #20
Jeg bruger også Win2000 har også fundet ud af en del af de ting du remser op - men det er da meget smart det med at overvåge andre installationer.... kender du nogle programmer der kan gøre dette ???

Intet held med hvordan man ændrer explorers menu ?

Horus
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
26. januar 2001 - 22:02 #21
Jeg vil gerne følge med her, idet jeg har mistet nogle af kommandoerne ved højreklikmenuen, bl. Copy Disk
Avatar billede horus Nybegynder
26. januar 2001 - 23:23 #22
jeg havde nok håbet på lidt mere.... men hva\'

Der er nogle point til dig kjalle, men som sagt vil jeg frygteligt gerne vide hvordan man føjer til explorers højreklik menu - så er der nogen der ved det så er det også nogle point værd...
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. januar 2001 - 00:24 #23
programmer .... hehe
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. januar 2001 - 00:34 #24
RegSnap 2.8
Keep track of all Registry changes.
OS: Windows 95/98/NT/2000
-----------------------------
Tracker 1.0.7
Analyze changes made to local or remote PCs during software and hardware installation and configuration.
OS: Windows 95/98/NT/2000
-------------------------------
Advanced Registry Tracer 1.43
Analyze the changes made to your Windows Registry.
OS: Windows 95/98/NT/2000
---------------------------------
fileWatch 4.03
Keep track of all additions, deletions, and other changes in your file system.
OS: Windows 95/98/NT/2000
----------------------------------
12Ghosts JumpReg 21.01
Manage and jump directly to frequently accessed registry keys with this surprisingly useful tool.
OS: Windows 95/98/NT/2000
-----------------------------------
WhatChanged 1.1
Get detailed data on changes to the file and Registry of networked PCs with one mouse-click.
OS: Windows 98/NT/2000
---------------------------

Her er lidt at starteb på !!

Kjalle :o)
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. januar 2001 - 00:36 #25
ærgerligt du kører 2000
---------------------------
OutOfContext 4.0
Customize your Windows 95/98 right-click menu.
OS: Windows 95 Shareware 05/27/1998
Submit your opinion  5,213
670K
-------------------------------------------------

Out Of Context (Windows NT) 4.0
Customize your Windows NT right-click menu.
OS: Windows NT
Avatar billede horus Nybegynder
27. januar 2001 - 08:54 #26
Tak for det kjalle.... så er der da lidt at kigge igennem....

Horus
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. januar 2001 - 12:09 #27
det hele kan hentes fra www.download.com