Avatar billede jonaslis Nybegynder
24. januar 2001 - 18:49 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

vil ikke starte - win 98

Start problemer: Der er gået ”kuk” i min svigersøns PC
Ved opstart står: Himem.sys mangler og … har opdaget fejl ved extended memory, samt at XMS driver mangler??
Jeg fik den til at køre (fint) i går, scandisk rettede fejl og Hd blev defragmenteret – alt så godt ud igen, hvad dæ.. er nu det for noget. ”Mermaid, mb = asust ikp2b 100 Mhz” 64 mb ram, har ikke lige nu flere data. Vil meget gerne undgå formatering.Hjælp
Avatar billede madse Nybegynder
24. januar 2001 - 18:52 #1
Tror skam du bliver nød til at formater! :(
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
24. januar 2001 - 18:57 #2
brug hellere deltree c:
så kan du helt selv bestemme hvad du vil slette
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 18:58 #3
en simpel geninstallering af windows kan klare det .... Start op og installer windows 98 oven p[ den gamle - du mister ikke dine data på den måde !
Avatar billede netfest Nybegynder
24. januar 2001 - 19:30 #4
har prøvet det en del gange før eneste udvej
installere windows igen på den gamle så bliver alle filer der er beskadet og slettet kopieret
in igen så skulle den køre fint igen
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:11 #5
netfest >< er du en talende papegøje eller hvorfor gentager du DET JEG skriver ?????
Avatar billede jonaslis Nybegynder
24. januar 2001 - 23:16 #6
Tak for jeres svar. Jeg kom i forbindese med PC\'en igen..igen, er der nogen der har et bud på hvad fejlen kan skylders? Det var jo ordnet! Men næste dag startede det forfra...Himem.sys fandt fejl i extended memory adr. FF... og XTD drivere mangler (+ Himem.sys mangler!??) Hvor\'n fa\'en kan den finde noget - når ikke den er der?. Brug (ctrl,alt,del) og så vil den ikke en hulens ski! Heller ikke i fejlsikret. Jeg har nu install. Win 98 igen, venter på resultatet inden p fordeles.
Har nu fået lidt backup, er spændt på om det er virus?
Avatar billede jonaslis Nybegynder
25. januar 2001 - 17:36 #7
Nu er den gal igen, kan der være fejl ved memory?
(som den skriver?) Jeg må jo nu formatere. PC\'en blev lev. opsat, jeg skal nok ud og hente nogle drivere. PS.: Jeg fordeler 3x10p men opretter om nogle dage et nyt spørgsmål med 60p ang. virus, så kan I 3 få flere p der!
Avatar billede kjalle Nybegynder
28. januar 2001 - 16:12 #8
det kan være dine ram ja !