Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 21:32 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

"forbindelse" til nettet, men kan ikke åbne noget

Bredbåndsforbindelse, forsøgt både med og uden router. Maskinen logger på, og alt ser i principet ud som det skal. På trods af det er der ingen forbindelse (kan ikke navigere). I parentes skal det bemærkes at jeg ikke får tildelt nogen IP, men det ser ud som om maskinen selv generer den. Netværkskortet er testet ok. Jeg har på fornemmelsen at det er en eller anden tåbelig setting jeg mangler
Avatar billede phpwiz Nybegynder
21. januar 2004 - 21:36 #1
har du sat dit netkort til at få tildelt ip osv via dhcp ?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 21:41 #2
jeps
Avatar billede serverservice Praktikant
21. januar 2004 - 21:49 #3
Hvilken ip mener du maskinen selv generer - er det noget med 169.?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 22:08 #4
ja, jeg har lukket maskinen ned, men det var noget i stil med 169.200.20.18 subnet 255.255.0.0
Avatar billede serverservice Praktikant
21. januar 2004 - 22:19 #5
JA det er den default ip som pcén danner
ja så får den ihvertfald ikke sin adresse fra dhcp.

Du skal gå i kommando prompt og skrive: ipconfig /renew
for at forny din ip. hvis du stadig ikke kan det er det noget med modemet som ikke er rigtigt sat op
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 22:21 #6
svarer det ikke til reparer funktionen i kontrolpanelet. I så flad melder den fejl
Avatar billede nopsen Ekspert
21. januar 2004 - 22:27 #7
hvilken udbyder bruger du? Alt efter udbyder, er det jo ikke ligemeget om du kører med eller uden router, og om du har sat det op efter deres foreskrifter.
Er det en helt ny forbindelse du har fået?
Eller har du haft den længe, og lavet om på noget (geninstalleret win for eks.)?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 22:29 #8
TDC, det er min kollegas maskine. Hun kører med router, jeg kan få 3 andre maskiner til at køre (samme netværkskort), men ikke den sidste, så jeg tog den med hjem. Jeg kører uden router, og satte forbindelsen op magen til min egen.
Avatar billede nopsen Ekspert
21. januar 2004 - 22:46 #9
er de alle ens med hensyn til styresystem, opsætning osv?
har du prøvet at fjerne netkortet og geninstallere det med de nyeste drivere?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 22:52 #10
2 kører XP (ligesom den med problemet, den sidste kører 98. Jeg har sæt kortet i min egen maskine, og det kærte med det samme. Kortet kører umidelbart ok. det eneste der knaser er opkoblingen
Avatar billede nopsen Ekspert
21. januar 2004 - 23:07 #11
har du prøvet at sætte netkortet i en anden pci-slot? det kan være der er en irq konflikt, har selv oplevet det med flere maskiner hvor man blot skulle bytte om på placeringen af lydkort og netkort for at de begge virkede korrekt.
ellers kan der jo være den mulighed at der er en fejl på pci controlleren på bundkortet.
Avatar billede nopsen Ekspert
21. januar 2004 - 23:12 #12
nu ved jeg ikke hvad bundkort der sidder i problem maskinen, men det er slf en forudsætning at alle chipsetdrivere osv er opdateret, og hvis det er af ældre dato, kan en bios opgradering muligvis hjælpe, men hvis det ikke er tilfældet og det ikke hjælper at bytte pci-slot, så burde det jo virke når opsætningen er den samme.
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. januar 2004 - 23:13 #13
jeps, har prøvet at bytte slots, og rippe maskinen for alt andet end skærmkort og netkort. Hvis det skal være en fejl pa PCI'en så skal den kun opåvirke netværkskortet, der har siddet nadre kort i samme slot. Jeg er helt ´blank, og overvejr en re-installation
Avatar billede nopsen Ekspert
21. januar 2004 - 23:18 #14
ja det ville jeg nok også gøre i det tilfælde.. det meste er jo afprøvet, så jeg har ikke flere idêer lige nu desværre.
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. januar 2004 - 07:16 #15
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
26. juli 2004 - 14:33 #16
oops den sku da have været lukket for længst.

PS defekt router, blev skiftet og alt spillede