Avatar billede adampio Nybegynder
21. januar 2004 - 17:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvorfor afspiler CD ROOM ikke musik?

Hej allesammen.
Jeg har problem med min cdroom. den vil ikke afspille musik.
jeg har formateret komp og installeret windows 98 med succes.
cdroom kan afspille musikvideo men ikke cd'er kun med musik på.
jeg har været i indstillingerne for bios features og boot sequence og har prøvet sympelthen alle indstillinger som: c only;scsi,c,a; d,a,scsi ...osv, og min cdroom vil stadig væk ikke afspille musik. hvad skal jeg så gøre?

hilsen
adampio
Avatar billede bleze Nybegynder
21. januar 2004 - 18:04 #1
Der skal gå et kabel fra CD-Rom drev til lydkortet for at dette kan virke... Check om det er der og om det sidder ordenligt...
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. januar 2004 - 18:37 #2
Det ville jeg have skrevet :p
Avatar billede adampio Nybegynder
21. januar 2004 - 18:48 #3
alle kabler sidder  ordentligt
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. januar 2004 - 19:04 #4
Prøv at gå ind i kontrolpanel, vælg Egenskaber for lyde og lydenheder herinde skal du klikke på advanceret.
Gå op i Indstillinger->Egenskaber sæt flueben i Cd-lyd, tryk ok, nu kan du skrue op og ned for CD-lyden og kontrollere om den evt. har været slået fra ;)
Avatar billede bleze Nybegynder
21. januar 2004 - 21:34 #5
spiritusanta det ville jeg have skrevet hvis jeg havde vist kablet var der :P
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. januar 2004 - 21:50 #6
:D
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. januar 2004 - 21:50 #7
Men du kom for sent :p
Avatar billede bleze Nybegynder
21. januar 2004 - 21:53 #8
Du kender min livshistorie :)
Avatar billede adampio Nybegynder
21. januar 2004 - 22:11 #9
jeg har gjort alt det I siger, det virker ikke. komp hakker, så snart jeg isætter cd, det er som om der er ingen komunikation mellem indhyder. den afspiler musikvideo med lyd, bare ikke selve musik cd'er. kan det skyldes manglende fil i programmet?
jeg har også reinstalleret windows, men det hjælper heller ikke... cdroo fucker up hile tiden.
adampio
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. januar 2004 - 22:13 #10
Det er AudioCD'er vi snakker om, altså dem der afspilles i discmen osv
Avatar billede adampio Nybegynder
21. januar 2004 - 23:03 #11
ja, det audiocder, som spiller elle steder bar ikke i min cdroom
Avatar billede henninga Novice
21. januar 2004 - 23:16 #12
Hvad hvis du åbner MediaPlayer og derfra åbner musikken på din CD - kommer der så lyd?
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
21. januar 2004 - 23:18 #13
Helt dumt, men du har vel ikke vendt ledningen mellem lydkort og cdrom drev forkert.... eller kan det kun sidde på en måde?
Avatar billede adampio Nybegynder
22. januar 2004 - 10:44 #14
ledningerne kan kun side på en måde.
henninga: MediaPlayer eller ej, komputeren hakker af h....til og vil slet ikke spile audio - cd. Jeg har fornemmelse af at der mangler nogle filer, men jeg har reinstalleret efter formateringen nok 3 gange og det hjæplper ikke.
adampio
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
22. januar 2004 - 11:38 #15
Du har altså formateret og geninstalleret.... tjaa så kan det jo ikke være noget softwaremæssigt, så er jeg bange for at det kan være noget hardware.
Du er sikker på at kablet ikke er sygt, har du evt. forsøgt at sætte det i en anden computer og afspillet CDer fra den?
Hvis der er plads til 2 lydstik i dit lydkort, så test den anden udgang.
Avatar billede henninga Novice
22. januar 2004 - 22:45 #16
Jeg tror problemet ligger i lydkortet.
Check om der er nye drivere.
Når du afspiller musik-cd går lyden direkte fra afspiller til lydkort.
Når du afspiller video går den gennem fladkablerne.
Måske er der en indstilling under lydkortet der hedder DMA, som kan slåes fra.
Avatar billede adampio Nybegynder
23. januar 2004 - 11:12 #17
Der er intet i vejen med de ovennævnte, henninga, alt er som det skal være.
Jeg prøver at installere xp oven i 98 og ser om det hjælper.

adampio