Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 15:24 Der er 2 kommentarer

DCOM configuration

Jeg har godt set andre steder her på Eksperten at ingen i dag bruger DCOM. Men det er ikke rigtigt!

OPC, som står for OLE for Process Control bruger DCOM teknologien.

Mit spørgsmål/problem:
Jeg kan ikke få adgang til min OPC Server når den kører på en Windows XP Workstation. Det kører fint når OPC serveren kører på en Win2000 Workstation. Min OPC klient kører fint både på XP og win2000. Umiddelbart har jeg sat DCOM configurationen ens men det er jo ikke opbygget på samme måde i XP som win2000.

Jeg bruger Matrikons OPC server og klient til test. Jeg tror selv at der er en eller anden ting ekstra i XP som jeg har overset.

Hvis der er nogen som kan hjælpe bliver jeg meget glad ;-)

/Flemming
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2004 - 20:01 #1
Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål, men jeg vil gerne vide udfra et sikkerhedsmæssigt synspunkt hvornår vi så ikke skal anbefale folk at lukke for Dcom, det er klart at i f.eks dit tilfælde skal det ikke lukkes, men hvordan kan vi gennemskue det?
Undskyld for spam.
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede funtex Nybegynder
22. marts 2004 - 08:57 #2
hej fja2fja

Har du fundet ud at noget
Jeg sidder nemlig med samme problem!

//Funtex