Avatar billede jps6kb Novice
20. januar 2004 - 13:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprette database

Hola.

Så kom den... min første mySQL-dimmer. Har ALDRIG rørt ved det før, så here goes.

På mit nyerhvervede webhotel (Surftown) understøtter de ikke Access... (det kunen de nu godt have sagt) *GG*
Men jeg skal altså have lavet den her database... hvad skal jeg bruge til det ?? og er der andet jeg skal være opmærksom på iforhold til access ???
Avatar billede stanz2002 Nybegynder
21. januar 2004 - 13:11 #1
lytter lige med :)
Avatar billede vivi Nybegynder
24. januar 2004 - 15:10 #2
Det gør jeg også - jeg er samme situation. Har webhotel på en Unix server med adgang til Mysql, men hvad skal jeg bruge i stedet for Acces?
Avatar billede jps6kb Novice
26. januar 2004 - 08:14 #3
Hmm... ikke stor entutiasme hva' ??
Avatar billede vivi Nybegynder
27. januar 2004 - 21:14 #4
Har i mellemtiden fundet denne side, måske kunne den hjælpe?
http://www.sindrem.com/sql/
Avatar billede mvk Nybegynder
14. februar 2004 - 00:48 #5
jps6kb - det er faktisk super nemt, ligesom mange andre udbydere har Surftown koblet phpMyAdmin kontrol panel på. Det betyder at du via dette modul kan arbejde live på din database via din browser.

log på dit kontrol panel hos surftown - ude i venstre side kan du se database. gå ind og opret en bruger og en database. derefter kan du begynde at oprette tabeller præcis som i access (overgangen er meget nem). først definerer du navnet på tabellen og antallet af kolonner. dernæst navngiver du hver kolonne og angiver datatypen - easy as hell.

der er ikke nogen ting du skal være specielt opmærksom på.

du kan fange databasen via din asp fil gennem denne kode:
<%
strConnection = "DRIVER={MySql}; SERVER=mydb1.surftown.dk; DATABASE=dindatabase; UID=dindatabasebruger; PWD=ditdatabasepassword"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open strConnection
%>
Avatar billede vivi Nybegynder
14. februar 2004 - 06:56 #6
Tak for oplysningerne, det kunne blive løsningen.
Surftown ser god ud med fine forklaringer på dansk. Skal man videre, bliver det imidlertid på engelsk, men det kan nok klares.
Som jeg har forstået det, kræver det imidlertid, at man flytter sit domæne over til dem.
Men finder jeg ikke ud af bruge den database, jeg har tilgængelig i øjeblikket, kan din henvisning blive løsningen - tak.
Avatar billede jps6kb Novice
16. februar 2004 - 12:23 #7
Kool... takker... kigger på det og vender tilbage ;)
Avatar billede jps6kb Novice
18. februar 2005 - 11:05 #8
Havde glemt spm. Sorry ;) Gider mvk smide et svar ;)
Avatar billede jps6kb Novice
22. juli 2005 - 14:17 #9
mvk?
Avatar billede jps6kb Novice
12. august 2006 - 10:02 #10
Rydder op. Skriv hvis der er brok. ;)