Avatar billede Fido-dk Juniormester
20. januar 2004 - 10:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AMD CPU Spørgsmål

Hej

Jeg har fået mig en AMD XP-M CPU men ikke en bærbar til at bruge den i :-(
Er der nogen der ved om det er muligt at bruge den i et "normalt" bundkort og få den til at køre som den nu skal, har prøvet i et asus a7v8x-x (mener jeg  det hedder) men der ser det CPU'en som en MP cpu, viser ikke model (XXXX+, men skriver de aktuelle MHz som cpu'en kører) og den vil ikke genstarte, men kører ellers stabilt nok!
Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at kunne bruge cpu'en i andet end en bærbar?
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
20. januar 2004 - 10:20 #1
Så vidt jeg ved passer en XP-M CPU kun i en bærbar.
Avatar billede Fido-dk Juniormester
20. januar 2004 - 10:25 #2
Det var også min første tanke, men det kunne jo været det var muligt at socket / mhz osv passer på en norm. bundkort
Avatar billede leon_hunt Nybegynder
28. april 2004 - 15:37 #3
Jeg er interreset i at vide nøjagtigt det samme, om en XP-M cpu kan bruges på et alm. bundkort. Det er fordi jeg har en socket a thunderbird nu, som ikke understøter sse indstruktionssættet, og den eneste cpu jeg kan finde på edbpriser som er socket a og 200 mhz fsb er en XP-M processor.

Nogle please svar =)
Avatar billede anderas Nybegynder
22. november 2004 - 20:03 #4
XP-M kan godt køre på alm. bundkort. Men du skal højest sandsynligt skære PowerNow! broen på kortet.
Avatar billede Fido-dk Juniormester
23. november 2004 - 08:34 #5
Takker
Avatar billede Fido-dk Juniormester
23. januar 2016 - 11:08 #6
tråden skal lukkes