Avatar billede e-builder Nybegynder
19. januar 2004 - 11:08 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Bedøm vores nye firmawebsite

Hej alle,

Vi har lavet lidt nyt design på www.e-builder.dk

Hvad synes i?

Kom gerne med kommentarer og kritik...
Avatar billede mufoxe Nybegynder
19. januar 2004 - 11:24 #1
Kan særligt gode lide jeres "partner"-del. Er I virkelig partner med Nordea eller er det bare en af de virksomheder, som I køber serviceydelser af? Jeg synes, at en partnerliste skal reflektere ens virkelige partnere fremfor alle de virksomheder, som man på et eller andet tidspunkt har købt noget af.

Det virker, på mig, useriøst at have en lang liste på den måde som I har det.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
19. januar 2004 - 11:27 #2
Synes i øvrigt ret godt om sitet ellers. I har holdt farverne på en fornuftig måde og selve sitestruktuen ser fornuftig ud.

Synes at I kunne have valgt at give de tre fokusområder (på forsiden) lidt forskellig farve for at fremhæve at dette er jeres primære områder (enten ved at lade billederne nedenunder fremstå i forskellige nuancer eller baggrunden i kasserne). Det ville også gøre forsiden lidt "frækkere" :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. januar 2004 - 11:35 #3
Fin design. Den der flash tingest i toppen.. lav den om til en animeret gif, hvis i absolute skal ha' noget animation. Det er ikke alle der har et Flash plugins installeret.. og jeg kan ikke se nogen grund til at installere et, bare for at se jeres loge, plus menu.
Menuen () bør også være lavet i HTML, i stedet for flash. OnMouseOver-effekten kan laves i JavaScript, som er en del af alle browsere idag (kan slåes fra).. og det kan vist også laves med CSS.

Og så er der en stavefejl på jeres reference side (ordet "hoemparties" = homeparties?):
Shetoys.dk

Redesign af website for homeparty firmaet Shetoys. Firmaet laver hoemparties med salg af erotiske artikler til private
Avatar billede goose Nybegynder
19. januar 2004 - 12:58 #4
- og så bør du måske lige køre din kode igennem en html validator, som webfirma burde den del være en selvfølge. Derudover kan jeg slet ikke åbne den før omtalte Shetoys, "brug meneu til højre..." der er bare ingen menu .....

/Goose
Avatar billede e-builder Nybegynder
19. januar 2004 - 13:10 #5
Mange gode kommentarer allerede, dejligt at se.

Jeg vil lige forsøge at besvare jeres spørgsmål:

Nordea har vi indgået en særlig aftale omkring vores services + arbejder med nogle forskellige projekter som jeg ikke kan komme nærmere ind på her. Derfor står de under vores samarbejdspartnere. Ellers ligger der kontrakter med de andre selskaber... der er endda mange flere såsom Brand2brand og Tradedoubler.

Flash eller ej...ja vi bevæger os på det danske marked, og mon ik størstedelen af vores potentielle kunder har installeret flash - det siger vores erfaringer ihvertfald :-)

Shetoys stavefejlen er rettet - thanks!

Shetoys ligger stadig i en beta-version og kan ses på www.beta.shetoys.dk

Tak for de foreløbige kommentarer..
Avatar billede lokum Nybegynder
19. januar 2004 - 15:07 #6
1) "Baren"/cellen med logoet balancerer ikke så godt, da linksne hænger i forhold til logoet. Derudover synes jeg de konkurrerer for meget om opmærksomheden, da de i tyngde har samme vægt som selve logoet. Logoet er godt. (kunne linksne evt. placeres i tekstboksen under...?)

2) Teksterne er for lange/brede/kedelige og små - jeg gider ikke læse dem... Ryk hellere de gode fotos lidt op...?

3) Afstanden iml. "Hvad kan vi ..." og kanten på boksen er underlig (for stor?) og det samme iml. fotos og bundlinjen.

4) Generelt for stor afstand iml. overskrifter og tekster! Stram alle margener og spacings op.

5) Farven er alt for kønsløse og fisede til mig, men det er jo en personlig sag. Siden er også for monumental og symmetrisk til min smag. (o;

Sober, men uspændende side. Men I kender jo bedst selv jeres kunder!
Avatar billede lokum Nybegynder
19. januar 2004 - 15:12 #7
Ja, lav animeret gif - flash giver ingen mening, slet ikke i dette tilfælde!!
Avatar billede exp Juniormester
19. januar 2004 - 15:52 #8
1. Boksene med billeder på forsiden er ikke lige så brede som tekstafsnittene ovenover i mozilla firebird 0.7

2. Enig med de andre - den flash er fuldstændig overkill

3. Dit indhold gør siden for bred, således at der i bunden, ved flashen og ved topmenuen kommer ekstra bredde på indholdsruden, således at der opstår nogle ukurante grå felter

4. Du skriver:
"Det succesfulde klik
Navigationen er dit website's rygrad. Det skal være helt centralt at den fungerer i konteksten - at den passer til websitets indhold og målgruppe.

Vi tager altid udgangspunkt i de spørgsmål en bruger kunne tænkes at stille til det færdige website. Karakteren af disse spørgsmål afhænger som regel af webstets art (ex. e-handel = priser, betalingsformer etc)."

Følg selv den regel; ud med flashmenuen

5. Jeg synes nyhedsoversigten er lidt rodet...

6. Udemærket presse-side, men oversigten over medier i har været omtalt i skal måske lige leges lidt med...

7. På www.e-builder.dk/kontakt.php står der følgende mail:
presse@e-builder.dk, men på www.e-builder.dk/Presse.php står der info@e-builder.dk... synergi?

8. På www.e-builder.dk/sitemap.php står www.businesswoman.dk 2 gange...
Og alle de links under "Links" - hvad er de der for? Er det sider i har lavet? Jeg kan nemlig ikke se jeres referencer nogen steder, måske de er i ovennævnte flash-menu?

9. Ellers god side!
Avatar billede nak-m Nybegynder
19. januar 2004 - 15:57 #9
Siden ser langtfra optimal ud i min browser (mozilla):
http://www.bumbum.1go.dk/e-builder.PNG

Og i Opera er det ikke lykkedes jer at centrere siden eller at fjerne marginen.
Avatar billede mjl Nybegynder
19. januar 2004 - 16:52 #10
Kort - den er rigtig pæn, og behagelig at se på - overskuelig, og stilren...

Godt gået...!

hilsen Conrad
Avatar billede cozey Nybegynder
19. januar 2004 - 21:58 #11
hmm... den er lidt svær...
Jeg har tidligere fuldt jeres firma, og må indrømme at den nye side mangler noget nyt!... Designet er yderst traditionelt, farverne kedelige (dog stilrene), linksne i toppen burde være fordelt lige, så der ikke er den lidt store afstand efter sitemap.
som samtidigt optimere salgprocessen = som samtidigt optimerer salgprocessen (lille stavefejl).
Men som sagt savner siden noget nyskabende... jeres udskiller sig ikke længere fra alle de 10.000 andre danske webbureauer, som der efterhånden er dukket op. Har tidligere set at i har udviklet imponerende ting med Flash (Husker specielt en side lavet til D-A-D), så måske dette var en mulighed? ... Selvfølgelig skal sitet være "let" (som jeres er nu), men man behøver jo ikke overdrive med brugen af Flash.

Lige en hurtig vurdering (har ikke set på undersiderne)

Med venlig hilsen
Daniel Beldring
Ideal webbureau
Avatar billede pic Nybegynder
19. januar 2004 - 22:28 #12
teksten er generelt for lille - på min 21" skærm står det ret gnidret.

behold flashtingen i toppen... jeg er ret uenig med de tidligere indlæg - flash er en standard at have installeret: det er vel de færreste i dag der ser tv på sort/hvid og ikke i farve.

med venlig hilsen
mads
chefgrafiker for et reklamebureau i vejle :P
Avatar billede exp Juniormester
19. januar 2004 - 22:33 #13
At sammenligne manglende flash med sort/hvid tv er da godt nok det særeste jeg har set... ville da hellere sammenligne det med om man har widescreen eller ej.
Avatar billede cozey Nybegynder
20. januar 2004 - 01:39 #14
Det eneste problem der er med Flash'en er at det er lavet i den seneste version, og vil kræve det seneste plug-in... ellers er der ikke nogen problemer, da statistikkerne jo viser at over 98% har macromedia Flash-plugin'et...!
Avatar billede nak-m Nybegynder
20. januar 2004 - 01:42 #15
Jeg ville nu hellere sammenligne det med, om man har plasmaskærm eller ej.
Avatar billede e-builder Nybegynder
20. januar 2004 - 11:15 #16
Til exp: der står nu businesswomAn.dk og businesswomEn.dk :-)

Til pic: Designeren bag det nye layout sidder rent faktisk med to 21", men det er taget til efterretning.
Avatar billede minus Nybegynder
20. januar 2004 - 13:44 #17
det er topnice side!
alt er godt sat sammen.
pæne billeder og især i godt kvalitet.

GODT LAVET! synes ikke at du skal lave noget om:)
Avatar billede exp Juniormester
20. januar 2004 - 15:38 #18
Tager lidt tid om at loade, men den checker alle siderne på domænet der er ref til...:
http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.e-builder.dk&warnings=yes&spider=yes
Avatar billede nak-m Nybegynder
20. januar 2004 - 16:52 #19
Jeg synes også, at jeres menubar er lidt for sløv.
Avatar billede e-builder Nybegynder
22. januar 2004 - 12:09 #20
Mange tak for de konstruktive kommenterer.

Jeg synes dog, at i glemmer lidt hvem målgruppen er... topchefer i danske virksomheder.

Tak for denne gang...