Avatar billede henningk Nybegynder
18. januar 2004 - 13:38 Der er 12 kommentarer

explorer.exe generer fejl og lukkes af Windows

Gang efter gang får jeg denne stærkt frustrerende meddelelse efter bare et par klik rundt på nettet:

Programfejl: explorer.exe har genereret fejl og lukkes af Windows. Programmet skal genstartes. Der oprettes fejllog.

Jeg har Win2000 og IE6 vers. 6.0.2800.1106

Hvad skal jeg gøre ?
Hvis jeg skal reinstallere IE6, hvor henter jeg en DK-version ?

Hilsen
Henning
Avatar billede bredker Nybegynder
18. januar 2004 - 13:40 #1
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2004 - 13:40 #2
læg din w2k cd-rom i cd-drevet og så start --> kør --> sfc /scannow [OK]
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2004 - 13:40 #3
det kan måske afhjælpe dit problem.
Avatar billede bredker Nybegynder
18. januar 2004 - 13:40 #4
du kunne jo lige først se om du har alle opdateringerne
Avatar billede arlet Juniormester
18. januar 2004 - 13:42 #5
Du har fået besøg af blaster ormen eller en variant

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Windows har nogle huller, som blaster og andre vira angriber igennem,
de kan lukkes ved alle opdateringerne fra windows update:

Hent dem herfra : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,

Prøv først at slette blasterormen med det nye blasterfix fra microsoft http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf , hvis det ikke finder den, så må vi ty til hijackthis.

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede arlet Juniormester
18. januar 2004 - 13:44 #6
Hov, det var explorer der havde generet den fejl.

Så er det ikke blaster, se bort fra mit indlæg*S*
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2004 - 13:48 #7
skulle lige til at brokke mig
Avatar billede arlet Juniormester
18. januar 2004 - 13:53 #8
Skulle lige se om i var vågne, for det er jeg ikke.

Smutter lige ned i mit musehul, igen*S*
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. januar 2004 - 14:02 #9
prøv en repair af IE

Gå ind i Tilføj/Fjern progammer..
find internet explorere.. klik fjern..
og nu kommer der et vindue op hvor du skal vælge at Reperare Internet Explorer..
Avatar billede kennith Nybegynder
18. januar 2004 - 17:04 #10
øhhh mig bekendt har explorer ikke noget med IE at gøre men jeg er ikke sikker explorer.exe er den der styrer visningen af vinduer o.li. på din maskine lokalt. Hvis du vil have opdateret din IE så går du bare ind på windowsupdate så kan du få den der.

Kennith
Avatar billede kennith Nybegynder
18. januar 2004 - 17:05 #11
PS kan sagtens tænkes at jeg tager fejl *GG*
Avatar billede henningk Nybegynder
01. februar 2004 - 11:45 #12
Jeg tror nok, at jeg selv har fundet fejlen. Jeg har på et tidligere tidspunkt kørt win98 og opgraderet til w2k. Norton cleansweep er så åbenbart blevet hængende.
Jeg havde ikke længere brug for Norton alligevel, så ....
Men tak alligevel for de hurtige svar.
Henning K