Avatar billede c_s_p Nybegynder
18. januar 2004 - 13:12 Der er 16 kommentarer

Hvorfor starter Internet Explorer ikke altid maksimeret?

Jeg kører med Windows Xp på min computer. Problemet består i, at nogle gange når jeg går ind på nogle hjemmesider, så vises de kun i et lille vindue, som jeg så er nødt til at maksimere.
På mange andre hjemmesider er det dog ok så snart jeg går ind på disse.
Under egenskaber for skærm står der maksimeret ud for kør.
Skærmopløsningen er 1024x768.
Jeg har prøvet at slette cookies, men det hjælper ikke.
Til slut skal det nævnes, at det har virket før.

Håber meget på hjælp.

På forhånd tak.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. januar 2004 - 13:16 #1
Prøv næste gang du åbner et vindue der ikke er maksimeret, at trække det stort i stedet for at maksimere det. Hold derefter Ctrl knappen nede og luk vinduet.

Nu skulle vinderne gerne åbne i den størrelse det sidste blev lukket !
Avatar billede soreno Praktikant
18. januar 2004 - 13:24 #2
Men fuldstændig maksimeret bliver det aldrig.

Det var en af hovedårsagerne jeg skiftede browser.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. januar 2004 - 13:43 #3
Hvis det skal være fullscreen, så tryk påF11 og luk det derfra
Avatar billede c_s_p Nybegynder
18. januar 2004 - 18:21 #4
Beklager victor-1 men dit råd virkede ikke. Jeg håber dog at der er andre der kan hjælpe mig, men tak fordi i forsøgede.

Mvh. c_s_p
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. januar 2004 - 18:31 #5
Hvad mener du så med fuldstændig maksimeret, den kan ikke blive større, når du F11
Avatar billede c_s_p Nybegynder
18. januar 2004 - 18:40 #6
Jeg mener, at vinduet kun fylder et lille udpluk af skærmen, og jeg ønsker at det fylder ligeså meget som hvis man trykker på maksimerings ikonet oppe i højre hjørne.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. januar 2004 - 18:49 #7
Ok, for at følge lidt op på victor 1´s forslag, så når du lukker, så gør det fra filer-luk.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. januar 2004 - 01:28 #8
Den løsning victor-1 har givet dig, er den korrekte løsning. Men vi ser desværre nogle gange at det ikke virker første gang. Når du har trukket vinduet ud ved hjælp af musen, og lukket vinduet straks igen med CTRL tasten nede, så prøv at åbne det igen, det skulle nu være så maximeret som muligt. Ellers prøv at genstarte og se om det så virker.
Avatar billede c_s_p Nybegynder
19. januar 2004 - 14:03 #9
Det virker desværre heller ikke, så jeg tror snart at den eneste udvej desværre er at installere windows igen :-(
Avatar billede powerade Nybegynder
19. januar 2004 - 14:06 #10
Et lille forslag... Hvis du bruger en genvej til at starte din explorer med.. Højreklik på ikonet og vælg "Properties" / "egenskaber" ud for "Run" / "Kør" vælger du "Maximized" / "Maksimeret" i boksen... Hvis det ikke virker så fatter jeg ingenting...
Avatar billede powerade Nybegynder
19. januar 2004 - 14:09 #11
Ovenstående kan du faktisk også gøre i din start menu, hvis du kører XP ihvertfald.
Avatar billede powerade Nybegynder
19. januar 2004 - 14:21 #12
Det var et svar! ;o)
Avatar billede c_s_p Nybegynder
19. januar 2004 - 15:17 #13
Tak for svarret powerade, men det var det første jeg prøvede den gang problemet opstod, og det virker heller ikke -desværre.
Avatar billede powerade Nybegynder
19. januar 2004 - 15:24 #14
Hvilken side er din opstartsside? Prøv evt. at gøre det til en tom side.. Under "Tools" -> "Internet Options" -> "Use Blank"
Avatar billede powerade Nybegynder
19. januar 2004 - 15:35 #15
Hvis dem som har lavet din opstartsside bruger et javascript til at gøre vinudet mindre kan du ændre på det ved at "disable" Javascript i dine sikkerhedsindstillinger i exploreren... Der skal du dog være opmærksom på at det kan medføre at mange andre sider ikke vil fungere ordentligt, da mange benytter sig af det..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. marts 2004 - 21:43 #16
Hvordan gik det "c_s_p" ?